سرمربی تیم هندبال زغال سنگ طبس:

بازیکن خارجی با کیفیت در هندبال حضور پیدا نمی‌کند

بکماز گفت: اصولا طبق تجربه هندبالیست خارجی با کیفیت در لیگ برتر هندبال حضور پیدا نمی‌کند.

علی بکماز سرمربی تیم هندبال زغال سنگ طبس در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: جذب بازیکن خارجی از نظر فنی به لیگ برتر هندبال کمک خوبی می‌کند، اما باید نوسانات ارزی را هم در نظر گرفت. حضور بازیکن خارجی در لیگ برتر نیازمند یک بستر خوب است. همچنین  نحوه پرداخت قرارداد‌های باشگاه‌ها به ورزشکاران خارجی به گونه‌ای است که اکثرا کار به شکایت کشیده می‌شود. البته حضور بازیکن خارجی با کیفیت سطح فنی هندبالیست‌ها را ارتقا می‌دهد، اما تجربه ثابت کرده است که بازیکن با کیفیت به ایران نمی‌آید.

///

او درباره شرایط تیم هندبال زغال سنگ طبس عنوان کرد: تیم ما به موقع وارد نقل و انتقلات شد و توانست هندبالیست‌های مد نظر خودمان را جذب کنیم. تیم ما توانایی محدودی در جذب بازیکن داشت که تلاش کردیم بهترین سود را از این شرایط داشته باشیم. باید قبول کرد که ورزش حرفه ای، شغل محسوب می‌شود و تعطیلی ورزش بر زندگی  تعداد زیادی از ورزشکاران تاثیر می‌گذارد.

بکماز اظهار کرد: هنگام تمرین تمام نکات بهداشتی هم از سوی بازیکنان و هم از سوی باشگاه رعایت می‌شود. تیم ما از تاریخ ۲۵ خرداد ماه تمرینات بدنسازی را آغاز کرد و تاکنون ۶۰ درصد مسیر آمادگی را طی کرده ایم. ۶۰ درصد بازیکنان فصل گذشته را حفظ کردیم و باقی بازیکنان را از آکادمی باشگاه زغال سنگ طبس  و سایر تیم‌ها جذب کردیم.

شروع لیگ برتر هندبال نیاز به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد

او گفت: امیدوارم شروع خوبی در لیگ برتر هندبال داشته باشیم.  فدراسیون هندبال نامه‌ای را به باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی زده و تاریخ شروع لیگ را ۱۴ شهریور ماه اعلام کرده است. البته آغاز لیگ برتر هندبال بستگی به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد.

سرمربی تیم هندبال زغال سنگ طبس بیان کرد: پیش بینی آینده  در ورزش، کار حرفه‌ای نیست. همه تیم‌ها با انگیزه بالایی در لیگ برتر هندبال حضور پیدا می‌کنند. پارسال هدف ما حفظ سهمیه بود، اما با این وجود در مسابقات جنگیدیم و با اختلاف کم بازی‌ها را واگذار کردیم. تیم زغال سنگ طبس انگیزه بالایی در لیگ برتر هندبال دارد و برای هدف بزرگ می‌جنگد. مطمئن باشید که تیم ما امسال در لیگ همه را شگفت زده خواهد کرد.

بازیکن خارجی با کیفیت در هندبال حضور پیدا نمی‌کند

او عنوان کرد: شرایط مالی هندبال به سیاست گذاری فدراسیون  بستگی دارد. باید بازی‌ها به اندازه کافی جذاب باشد که حامی مالی برای حضور در هندبال رغبت داشته باشد. در تیم ملی استراژدی خاصی نداریم  و شاهد بازی‌های ساده و معمولی هستیم. اگر تیم ملی می‌تواند مقابل تیم‌های کره جنوبی، قطر و ژاپن به پیروزی برسد به خاطر اتکا به توانایی‌های فردی است. امیدوارم با برنامه ریزی درست هر چه زودتر مشکلات فنی رفع شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار