مذاکره وزیر تجارت انگلیس با نماینده آمریکا به منظور تجارت آزاد میان دو کشور

وزیر تجارت انگلیس در روز‌های آتی به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با نمایندگان آمریکا بر سر موضوع تجارت آزاد میان دو کشور مذاکره کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نشریه‌های آمریکا از سفر وزیر تجارت انگلیس به این کشور برای مذاکره در خصوص تجارت آزاد میان لندن-واشنگتن خبر دادند.

فایننشال تایمز با انتشار این خبر به نقل از منابع ناشناس نوشت «لیز تراس» روز‌های دوشنبه و سه شنبه با «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا در واشنگتن در خصوص مسائل مربوط به تجارت آزاد میان دو کشور گفتگو خواهد داشت.

ماه گذشته، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت در جریان سفر خود به انگلیس با بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، گفتگو‌های بسیار سازنده و خوبی در خصوص توافق احتمالی برای تجارت آزاد میان دو کشور داشته‌اند. او در این خصوص اظهار کرد «دور سوم مذاکرات برای اواخر این ماه برنامه ریزی شده است، هدف اصلی آمریکا آن است که ببینیم آیا می‌توانیم در این زمینه پیشرفت داشته باشیم و در سریع‌ترین سرعت ممکن توافق را به مراحل پایانی آن نزدیک کنیم.»

بنابر گزارشی که روزنامه فایننشال تایمز در ماه ژوئیه منتشر کرد مقامات دو طرف شیوع ویروس کرونا را عامل اصلی کندی پیشرفت این گفتگو‌های تجاری اعلام کرده‌اند. تراس به کمیته پارلمان انگلیس در این خصوص گفت هیچ برنامه زمانی مشخصی برای مذاکرات تجاری لندن-واشنگتن وجود ندارد و اضافه کرد که مذاکره کنندگان انگلیسی پیشرفت خوبی در تماس‌های ویدئو کنفرانسی که در طول شیوع ویروس کرونا داشتند به دست آوردند. او گفت «ما برای توافق عجله نخواهیم کرد و تاریخ نهایی مشخصی هم در این زمینه وجود ندارد. ما منافع خود را پیگیری خواهیم کرد.»

انگلیس به دنبال تکمیل کردن پروسه برگزیت که در سال ۲۰۱۶ رفراندوم آن اجرا شده بود در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد. در حال حاضر این کشور در دوره گذار به سر می‌برد و فرصت دارد تا توافق‌های تجاری با کشور‌های دیگر به دست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهروز
۲۳:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
آمریکای در حال افول مخصوصا پس از خود تحریمی مقابل چین البته که جای اتحادیه اروپا را برای انگلیس نمیگیرد ولی باعث شده در یارگیری جدید تغییراتی صورت گیرد.
آخرین اخبار