لینک‌های پرداخت پیامکی، دام‌هایی برای کلاهبرداران فیشینگ

اکثر لینک‌ها در پیامک ها، افراد را به صفحات جعلی هدایت می‌کنند که از این طریق اطلاعات حسابشان نزد کلاهبرداران قرار گیرد.

غلامرضا قنبری رادقاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی  در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: شیادان دام خود را در قالب ارسال لینک پهن می‌کنند به عنوان مثال با رصد کردن سایت‌هایی همچون دیوار، شیپور برای افرادی که اگهی ثبت می‌کنند پیامی به همراه یک لینک ارسال می‌کنند مبنی بر پرداخت مالیات و یا هر عنوان دیگری که اگر این اقدام انجام نشود اگهی شما حذف می‌شود.

او افزود: در جهت ترغیب مخاطب برای مراجعه به این لینک‌ها مبلغ اندکی را مثلا هزار تومان یا دوهزار تومان قید می‌کنند که همین موضوع موجب سهل انگاری قربانیان می‌شود.

قاضی ویژه فضای مجازی ادامه داد: افراد با وارد شدن به لینک و درج اطلاعات بانکی مورد حمله فیشینگ قرار می‌گیرند و حساب بانکی ان‌ها خالی می‌شود.

قنبری راد بیان کرد: توصیه می‌شود هموطنان به هیچ عنوان حتی مبالغ اندک را از طریق لینک‌هایی که به هر طریق من جمله پیامکی یا در شبکه‌های مجازی ارسال می‌شود پرداخت نکنند چرا که مقصد این لینک‌ها صفحات جعلی است و با پرداخت مبلغ در واقع اطلاعات بانکی را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهیم.


انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.