کلاهبرداران تلفنی در کمین اند

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: افرادی سود جو از طریق تماس تلفنی اقدام به کلاهبرداری از افراد ساده لوح می کنند.

 غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: افرادی سود جو از طریق تماس تلفنی اعلام می‌کنند که شما برنده جایزه (هر نوع جایزه یا پاداشی معمولا سفر حج از شرکت همراه اول) شده اید جهت واریز وجه به عابر بانک مراجعه و موجودی کارت خود را قبل از واریز و بعد از واریز وجه اخذ نمایید.

او تصریح کرد: سپس با مراجعه فرد به پای دستگاه عابر بانک شماره حساب یک نهاد مذهبی مثل سازمان حج و زیارت از سوی کلاهبردار ارایه تا اعتماد قربانی جرم بیشتر شود همزمان پیامی به شرح تصویر پیوست به موبایل قربانی ارسال می کنند.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: از طرفی جهت ایجاد اعتماد بیشتر با خط تلفن ایرانسل، که تشابه به خط تلفن ثابت و پنل دارد استفاده می‌کنند.

قنبری راد افزود : سپس با شگرد های روانشناسی، کلاهبردار شماره کارت خود را ارائه و مبلغ انتقال وجه را به صورت نامرتب(۲۹۸۴۲۷۴۳)بیان و پس از ثبت دکمه‌های مد نظر کلاهبرداری انجام می‌شود.

 

او تصریح کرد: ضمنا کارت مقصد کلاهبردار متعلق به خودش نمی‌باشد و وجوه آن را نیز به طریقی که معمولا قابل رد یابی نباشد برداشت می‌کنند.

 

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: به هموطنان توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی با تماس های تلفنی به دستگاه عابر بانک مراجعه نکنند و در موارد مشابه، نیز از ارائه اطلاعات کارت خود به چنین افرادی امتناع نمایند.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.