گرمای هوا، بلای جان شبکه‌های برق خوزستان

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان گرمای بیش از حد هوا و مصرف بی رویه از وسایل برقی را عامل بروز حوادث در شبکه برق کلانشهر اهواز عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن کریمی مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: گرمای هوا و استفاده بی رویه شهروندان از وسایل برقی به خصوص وسایل سرماساز باعث شده که فشار مضاعفی بر شبکه برق و تجهیزات آن وارد شود.

او با بیان اینکه همین امر باعث خساراتی از جمله آتش گرفتن برخی ترانس‌های برق در کلانشهر اهواز در روز‌های اخیر شده است، افزود:، اما با تلاش همکاران در شبکه توزیع برق، شبکه برق این کلانشهر در حالت پایدار قرار دارد و حوادث را نیز در کمترین زمان ممکن برطرف می‌کنند تا میزان قطعی برق مشترکان به حداقل برسد.

کریمی اظهار داشت: میزان مصرف برق مردم در ۱۰ روز گذشته بسیار افزایش پیدا کرده که با تعطیلی ادارات از سوی استانداری کمک شایانی به این شرکت برای تامین برق مردم شد و امیدوارم مردم با کم کردن مصرف برق خود به خصوص در ساعات پیک مصرف ما را در پایدار کردن شبکه کمک نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کلانشهر اهواز بیان کرد: تعداد کولر‌های روشن منازل خود را کم کرده و با حداقل وسایل سرمایشی در این روز‌ها کار کنند تا این شرکت بتواند دوره پیک مصرف را مدیریت نماید، چرا که قطع برق برای شهروندان اهواز در دمای بالای ۵۰ درجه می‌تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد، به همین دلیل نیازمند یاری همه شهروندان هستیم.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مصرف برق بالای شهروندان و نیز گرمای بیش از حد چند ترانس برق در مناطق مختلف اهواز دچار حوادث و نیز آتش سوزی شدند که با اعزام گروه‌های این شرکت این ترانس‌ها بلافاصله در مدار قرار گرفت و برق این مناطق در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصل شد.

۵۹۸ هزار و ۶۶۷ مشترک برق در کلانشهر اهواز و نیز شهرستان‌های کارون، باوی و حمیدیه وجود دارند که زیر مجموعه شرکت توزیع برق شهرستان اهواز هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.