رئیس اداره پارک ملی دز:

یک خودروی نیسان حامل چوب غیر قانونی در پارک ملی دز توقیف شد

قپانچی پور از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب غیر قانونی درخت کنار در پارک ملی دز خبر داد.

رضا قپانچی پور رئیس اداره پارک ملی دز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب درخت کنار در حوزه استحفاظی پارک ملی دز توقیف شد.

او افزود: طی تماس تلفنی و همکاری مامورین پاسگاه خیبر بخش چغامیش شهرستان دزفول مبنی بر مشاهده و توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب درخت کنار مامورین این اداره نیز در محل حاضر شدند.

قپانچی بیان کرد: در بخش چغامیش شهرستان دزفول مشخص شد که این درختان از پوشش گیاهی حاشیه منطقه به صورت غیر قانونی بریده و نسبت به حمل آن‌ها اقدام شده است که در این بین ۲ نفر شناسایی شده که یک نفر آن‌ها متواری و یک نفر دیگر دستگیر گردید و پس از تنظیم شکایت و اخذ حکم از قاضی کشیک، پرونده به دادسرای شهرستان جهت سیر مراحل قانونی ارجاع شد.

رئیس اداره پارک ملی دز اظهار داشت: لازم به ذکر است، شخص متواری با توجه به داشتن سابقه محکومیت کیفری با موضوع قطع و حمل غیر مجاز درختان جنگلی مورد شناسایی قرار گرفت.

پارک ملی دز یکی از مناطق طبیعی با حیات وحشی غنی و چشم انداز‌های بی نظیر در شمال استان خوزستان است. طی سال‌های اخیر و با توجه به توسعه این مناطق و افزایش جمعیت، درختان این منطقه تخریب شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.