ممنوعیت معاملات پسته، خارج از واحد‌های صنفی دارای پروانه

دادستان راور با اشاره به ممنوعیت خرید، فروش و توزیع خارج از شبکه محصول پسته با منشا تولیدی نامشخص در خارج از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر، گفت: با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوالفضل فرح بخش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: خرید، فروش و توزیع خارج از شبکه محصول پسته با منشا تولیدی نامشخص در خارج از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی و قاطع انجام خواهد شد. 

 او در تشریح این خبر افزود: مغازه داران، فروشندگان و پسته فروشی‌ها باید از خرید اموال مسروقه و مشکوک به سرقت و یا خرید از افراد ناشناس بدون اطمینان از مالکیت اموال خودداری کنند؛ زیرا در صورت خرید اموال مسروقه با برخورد قانونی دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

فرح بخش تاکید کرد: صاحبان واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر، باید در زمان معاملات، ضمن احراز هویت فروشندگان، نسبت به خرید پسته از آنان اقدام کنند.

او بیان داشت: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت پسته و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محصول پسته مسروقه، اصطلاحا از سوی مالخر‌ها خرید و فروش می‌شود؛ بنابراین خرید و فروش پسته به صورت سیار و یا در واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب معتبر که غالبا در فصل برداشت پسته دایر می‌شوند، ممنوع بوده و واحد‌های متخلف پلمب و وسایل نقلیه مربوط توقیف می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راوراز کشاورزان و باغداران پسته خواست: برای فروش پسته خود به واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر مراجعه کرده و از فروش پسته به افراد ناشناس و فاقد اعتبار به صورت نسیه خودداری کنند؛ چرا که ممکن است با پرداخت نکردن وجه مواجه شوند که این موضوع در نهایت منجر به تشکیل پرونده قضایی و معضلات بعدی می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار