تنظیم بازار در اولویت وزارت صمت است/ شناسایی کالا‌های دارای ارزبری و اقدام برای داخلی سازی آنها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت محور‌های چهارگانه‌ای برای فعالیت خود در سال ۹۹، تعریف کرده که یکی از آن‌ها تنظیم و نظارت بر بازار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی اصفهانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، گفت: با هدف مقابله با گرانی، تنظیم بازار، رضایتمندی مردم وزارت صمت محور‌های چهارگانه‌ای برای فعالیت خود در سال ۹۹، تعریف کرده که انجام می‌شود.

او جهش تولید را دیگر اولویت اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، وزارت صمت در راستای تحقق شعار سال در حال مهیا کردن زیرساخت‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صمت با بیان اینکه راه اندازی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام دیگر اولویت وزارتخانه است، بیان کرد: این کار با هدف اشتغالزایی و افزایش تولید داخلی صورت می‌گیرد.

اصفهانی با بیان اینکه توسعه صادرات، مدیریت و کنترل واردات دیگر اولویت این وزارتخانه است، ابراز داشت: در راستای حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی صادر محور، اقدامات خوبی در دست اجرا است که یکی از آن‌ها تامین مواد مورد نیاز آن‌ها از محل درآمد‌های ارزی صادرات خودشان است.

او تصریح کرد: برای حمایت از تولید داخل و نگاه به بازار‌های داخلی ۱۲۵ نوع کالا شناسایی شده که می‌تواند داخلی سازی شود و کالا‌هایی که ارزبری داشته‌اند شناسایی و برای ساخت داخل تمهیداتی اندیشیده شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار