۱۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در رفسنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در روستا‌های حومه رفسنجان شناسایی شد.

۱۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین چرخ‌انداز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان گفت: انشعاب غیرمجاز آب شرب در روستا‌ها موجب افت فشار و قطعی‌های مکرر در این مناطق شده است.

او افزود: انشعابات غیرمجاز تاثیر مستقیم در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب ساکنان روستایی دارد و در این زمینه در تلاش هشتیم تمام انشعابات غیرمجاز را در سطح روستا‌های شهرستان جمع‌آوری کنیم.

چرخ انداز از فعالیت مستمر اکیپ‌های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز و شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق روستایی یاد کرد و بیان داشت: این اکیپ‌ها در گشت‌های مستمر خود موفق به شناسایی هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح روستا‌های شهرستان شدند.

او تصریح کرد: از این تعداد تا کنون ۵۷۶ فقره که عمدتا مربوط به دامداری، خانه باغ‌های بزرگ وغیره قطع و جمع‌آوری، ۲۵۹ فقره تبدیل به مجاز شده و به دنبال تبدیل به مجاز شدن مابقی انشعابات طی مراحل قانونی هستیم.

او اظهار داشت: جمع‌آوری و ساماندهی تخلفات آب و فاضلاب حواشی و تبعات زیادی برای آب و فاضلاب به همراه داشته است.

چرخ‌انداز در ادامه به افزودن چاه شماره ۳ با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه به مجموعه آب و فاضلاب شهرستان اشاره و اظهار کرد: این حلقه چاه به عمق ۲۸۰ متر پس از اجرای ۴ هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال آب با لوله ۴۰۰ پلی‌اتیلن و اجرای ۲ هزار و ۱۰۰ متر خط برق، با دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.

مدیر عامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان گفت: برای جبران کم آبی در فصل تابستان از ابتدای تیر با تلاش شبانه‌روزی همکاران تا کنون ۳ حلقه چاه با مجموع دبی ۸۰ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب رفسنجان افزوده شده و یک حلقه چاه دیگر نیز به‌زودی وارد در بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: از شهروندان تقاضا دارم از نصب پمپ به‌طور مستقیم بر روی شبکه خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه انشعاب غیرمجاز، برای برخورد قانونی و جمع‌آوری با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.