۸۵ درصد از صادرات استان زنجان مربوط به محصولات صنعتی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:هم اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات استان در بخش صنایع صورت می‌گیرد.

فغفوری رییس سازمان صمت زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  با اشاره به اینکه  هدفگذاری صورت گرفته در بخش صادرات استان در سال جاری ۳۱۵ میلیون دلار تعیین شده است گفت: این هدفگذاری بر اساس نقشه راه استان و نیز اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

او افزود: طی ۳ ماهه اول سال ۳۰ میلیون دلار صورت گرفته که بالغ بر ۴۰ درصد از هدفگذاری صورت گرفته در این مدت محقق شده است.

این مقام مسئول با اشاره به موانع موجود در صادرات استان در ۳ ماهه اول سال گفت: با توجه به بسته بودن مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی کشور تا اواخر خرداد ماه شاهد کاهش میزان صادرات استان بودیم که این امر در تیر ماه با رفع ممنوعیت صادراتی و بازگشایی مرز‌ها مرتفع شد.

او ادامه داد: طی ماه‌های آتی شاهد رشد آمار صادرات استان خواهیم بود به طوری که با تعیین تکلیف نحوه رفع تعهدات ارزی ورود موقت‌ها و نیز رفع مشکل واحد‌های روی، پیش بینی می‌شود تا پایان سال با صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری شاهد تحقق جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری و دولت در استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: هدفگذاری صادارتی در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بود که بالغ بر ۳۴۰ میلیون دلار به میزان ۶۰ درصد محقق شد.

او افزود: هم اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات استان در بخش صنایع صورت می‌گیرد.

فغفوری در خصوص اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به استان گفت: سیاستی که هم اکنون برای اعزام و پذیرش هیات‌ها به استان مد نظر قرار گرفته است، تنوع بخشی به محصولات صادراتی و نیز کشور‌های مقصد می‌باشد.

او عنوان کرد: در این راستا برای هر کشور کالای تجاری مشخصی تعیین شده است.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.