حمایت دادستان کل سابق ویرجینیا از اقدام ترامپ در پورتلند

کن کوچنلی در مصاحبه‌ای از اقدام رئیس جمهور آمریکا به گماشتن پلیس مخفی در پورتلند دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «کن کوچنلی» قائم‌ مقام وزیر امنیت آمریکا و دادستان اسبق کل ایالت ویرجینیا از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از نیروهای پلیس مخفی در پورتلند، اورگن، دفاع کرد و گفت ممکن است این اقدامات در صورت مشاهده معترضان زیاد در بخش‌های دیگر نیز انجام شود.

کوچنلی در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت ترامپ از کارشکنی‌ها و حملات برنامه‌ریزی شده به تاسیسات فدرال مطلع شده و این اقدام را اتخاذ کرده است.

او همچنین افزود: «ما از این اقدام پلیس فدرال حمایت می‌کنیم. آن‌ها مسئول حفاظت از کاخ دادگستری هستند. ما هم همه روزه در یونیفورم‌های مخصوصمان در آنجا حضور داریم و جمعیت ما را دیده است.»

او در ادامه اذعان کرد وزارت امنیت آمریکا اگر چنین تهدید‌هایی را در ایالت‌های دیگر ببیند برای آن‌ها نیز چنین اقدامی در نظر خواهد گرفت و توضیح داد: «چناچه تهدید‌هایی مانند آنچه در پورتلند رخ می‌دهد گزارش شود برای آن منطقه پلیس مخفی و اقداماتی از این دست لحاظ خواهیم کرد.»

این اظهارات در حالی از سوی کوچنی مطرح می‌شود که کشمکش‌های زیادی میان مقامات دولتی و ترامپ بر سر این اقدام او در روز‌های اخیر گزارش شده است. به طور مثال سناتور‌های دموکرات در آمریکا خواستار لغو این اقدام شدند یا نمایندگان کنگره درخواست رسیدگی فوری به خشونت پلیس را ارائه دادند.

چند روز گذشته اخباری مبنی بر وجود جنگی مخفی میان دونالد ترامپ و معترضان در پورتلند و گماشتن پلیس مخفی در این ایالت از سوی دولت او در رسانه‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار