ارتفاع موج دریای عمان به ۲.۵ متر می‌رسد/شناور‌ها احتیاط کنند

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:پیش بینی می شود از امروز با تشدید وزش بادهای موسمی دریای عمان مواج و متلاطم شود و ارتفاع موج به ۲ تا ۲.۵ متر برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از امروز با تشدید وزش باد‌های موسمی دریای عمان مواج و متلاطم شود و ارتفاع موج به ۲ تا ۲.۵ متر برسد.

او افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی از بعد از ظهر سه شنبه تا روز پنج شنبه به جهت وزش باد‌های موسمی دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود. پیش‌بینی می‌شود طی این مدت ارتفاع موج دریای عمان در نزدیکی سواحل جنوب استان به حدود ۲ تا ۲.۵ متر برسد از همین رو احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز خسارت به فعالین دریایی، ضروری است محدودیت تردد برای قایق‌های صیادی و تفریحی و همچنین قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک در رفتن به دریا اعمال شود.

کلیم در بخش دیگری به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: نیکشهر با دمای ۴۵.۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین و خاش با دمای ۲۲.۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار