مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

افزایش مراجعه مردم به دفاتر کمیته امداد در ایلام به دلیل کرونا

قنبر موسی نژاد از افزایش مراجعه مردم به دفاتر کمیته امداد در ایلام به دلیل کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قنبر موسی نژاد صبح سه شنبه در دیدار با فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان ایلام بیان کرد: با توجه به تعاملات بین این نهاد و نیروی انتظامی و در چهارچوب تفاهم نامه‌های امضاء شده، این دو دستگاه در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و مشاوره‌ای به نیازمندان همکاری می‌کنند.

او ادامه داد: از آنجایی که این نهاد خدمات گوناگونی به نیازمندان از جمله در زمینه‌های مسکن، اشتغال و فرهنگی ارائه می‌دهد، کاستن از میزان آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها یکی از مهمترین اهداف ارائه این خدمات است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام حاشیه نشینی را یکی از مشکلات امروز در شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها از جمله ایلام عنوان کرد و گفت: این نهاد با ارائه خدمت در قالب طرح بازگشت به روستا و با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال این افراد در روستا‌ها و نیز ساخت مسکن برای آنان، زمینه بازگشت خانواده‌ها به روستا و دور شدن از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده است.

موسی نژاد با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش مراجعین به دفاتر کمیته امداد در این استان شده است، گفت: عمده‌ترین چیزی که باعث افزایش این مراجعین شده است فشار‌های اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و پیامد‌های پس از آن بوده است.

فشار اقتصادی به خانواده‌های ایلامی

او افزود: تعطیلی مشاغل عمدتاً کارگری در این استان و بیکار شدن کارگر‌های رستوران‌ها، دست فروش‌ها و کم رونق شدن فعالیت‌های کارگری باعث فشار اقتصادی به خانواده‌های ایلامی شده و به دنبال آن در نبود درآمد مناسب، مراجعات به این نهاد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد مراجعین به این نهاد افراد غیر تحت پوشش و کسانی بوده‌اند که برای نخستین بار به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند.

موسی نژاد به حمایت کمیته امداد از نیازمندان این استان اشاره کرد و گفت: فقر و مشکلات اقتصادی، نبود زمینه‌های اشتغال مناسب در این استان و ضعیف بودن فرهنگ کار و تلاش از دلایل عمده تحت حمایت قرارگرفتن این میزان مددجو در استان ایلام است.

او به همکاری و تعاملات بین کمیته امداد و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: با توجه به مردمی شدن خدمات اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی، وجود خانواده‌های مددجو در این استان که بسیاری از آن‌ها دارای مشکلات اجتماعی هستند ظرفیت خوبی برای مشارکت نیروی انتظامی در ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای به این قشر فراهم است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: ایجاد امنیت فراگیر در استان، ایجاد آرامش و داشتن جامعه‌ای بدون استرس یکی از اهداف مهم نیروی انتظامی در این استان است.

سرهنگ عباسی افزود: به همین منظور نیروی انتظامی علاوه بر خدماتی که به صورت شبانه روز در این استان ارائه می‌دهد، برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مشاوره‌ای برای مردم این استان را در سرلوحه فعالیت‌ها و خدمات خود قرار داده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.