وضعیت مصرف برق در بوشهر قرمز است

آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که بوشهر همراه با هشت استان دیگر در منطقه قرمز وضعیت مصرف برق قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که دیروز (یکشنبه ۲۹ تیر) بوشهر همراه با هشت استان دیگر شامل هرمزگان، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، مازندران، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی از نظر مصرف برق در منطقه قرمز قرار داشته است.

این وزارت اعلام کرده، مردم این مناطق می‌توانند با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگردند تا همه مردم به ویژه هموطنان ساکن جنوب که با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداوم به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، بتوانند از برق بهره ببرند.

در همین حال مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفته است، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد موج جدیدی از گرما تا مرداد وارد کشور می‌شود و همین موضوع افزایش یک درجه‌ای دمای هوا را در کشور و ۲ درجه‌ای را در استان بوشهر به دنبال دارد.


بیشتر بخوانید


به گفته اردشیر مذکوری، با توجه به افزایش دما در هفته‌های آینده احتمال افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق در استان وجود دارد به طوری که پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف در هفته‌های آینده تا نیمه مرداد به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات برسد.

او ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد به ازای هر یک درجه افزایش دما در استان بوشهر ۳۰ تا ۵۰ مگاوات افزایش مصرف برق خواهیم داشت.

کرونا و مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفته است، اگر چه به علت شیوع ویروس کرونا بر باز بودن در اتاق و پنجره برای گردش هوا در زمانی که کولر روشن است تاکید می‌شود، این اقدام باعث هدر رفت انرژی، افزایش مصرف و هزینه‌ها می‌شود. البته با تعویض مداوم فیلتر‌های کولر می‌توان این نگرانی را برطرف کرد.

در همین حال به گفته مذکوری، با همت مردم و کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از ۱۷ خرداد مصرف برق در استان در زمان اوج بار ۸۸ مگاوات کم شده است.

او گفته است، در شرایطی که برآورد اولیه نشان می‌داد به مصرف هزار و ۹۸۳ مگاوات برق برسیم، اما مردم با مدیریت مصرف باعث شدند این میزان روی هزار و ۸۹۵ مگاوات بماند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به این نکته هم اشاره کرده است که، با توجه به تولید محدود نیروگاه‌های برق کشور، اگر میزان مصرف از استاندارد بالاتر رود مجبور به اعمال محدودیت‌هایی در این زمینه خواهیم بود.

توصیه برای مصرف بهینه برق

استفاده از نور خورشید، خاموش کردن لامپ‌های غیر ضروری، تنظیم درجه کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج بار، از راهکار‌های کاهش مصرف و هزینه برق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.