کم بودن آمار نزاع‌های دسته جمعی در راور

رئیس دادگستری شهرستان راورگفت: راور از نظر وجود امنیت در سطح شهر به لحاظ کم بودن آمار نزاع‌های دسته جمعی و درگیری‌های خیابانی از امنیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدرضا سنجری، رئیس دادگستری شهرستان راور با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این واحد قضایی طی پارسال، گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در راستای افزایش دانش حقوقی جامعه، اجرای طرح هر مدرسه یک حقوقدان در راستای پیشگیری از وقوع جرم، جلسه نشست با مدیران دفاتر الکترونیک قضایی مبنی بر ضرورت وجود کارشناس حقوقی در دفاتر پیشخوان برای ارشاد قضایی شهروندان، برگزاری جلسه آموزش سبک زندگی اسلامی در دو جلسه برای کارکنان اداری و قضایی برای تحکیم بنیان خانواده و برگزاری جلسات با قضات در خصوص صدور آراء جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

او الزام به استقرار یکی از کارکنان دفاتر پیشخوان در دادگستری و شورای حل اختلاف برای ثبت نام اشخاص در سامانه ثنا را از دیگر اقدامات انجام شده ذکرکرد و افزود: برگزاری نشست توجیهی و آموزشی مسئولین هسته‌های جهادی و فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، نصب تابلو‌های راهنمای دادسرا و دادگاه و شورای حل اختلاف در مبادی ورودی ساختمان دادگستری برای جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع‌ها، بازدید و نظارت مستمر بر کار شورا‌های حل اختلاف و اجرای احکام مدنی شوراها، تشکیل شورای فرهنگی و فعالسازی هسته‌های جهادی، فرهنگی در خرداد ۹۹ و نظارت مستمر بر کار زندان از طریق بازدید‌های ماهانه و هفتگی برای پیگیری امور زندانیان و اعمال به موقع عفو و آزادی مشروط وتعلیق مجازات و مرخصی و استفاده از شورا‌های صلح و سازش برای زندانیان جرائم مالی و دارای شکات خصوصی از دیگر موارد هستند.

سنجری با اشاره به انجام اقداماتی از جمله ساماندهی بایگانی راکد دادگستری راور، آماده سازی پرونده‌های امحایی برای ارسال به کرمان و نظارت بر چینش صحیح پرونده‌ها، تصریح کرد: نظارت دقیق و مستمر بر کار شعب از جمله شعب اجرای احکام برای اجرای دقیق و سریع احکام صادره، نظارت و پیگیری امورات دادگستری شامل مسائل فیزیکی ساختمان، برگزاری جلسات در خصوص افزایش آمار ابلاغ الکترونیک شعب برای کاهش هزینه‌های ابلاغ سنتی، آموزش شعبه به شعبه در شعبات دادگستری و شورای حل اختلاف در خصوص افزایش امتیازات حوزه قضایی که خروجی خوبی داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: آمارگرایی موضوعی است که اگر بیش از حد به آن توجه شود، کیفیت امر رسیدگی را کاهش می‌دهد و احتمال بررسی همه جانبه یک پرونده را نیز کم می‌کند.

سنجری بیان داشت: نبود بازداشتگاه موقت، زندان و پزشکی قانونی در این حوزه قضایی، کمبود سرباز یگان حفاظت، پایین بودن سرعت سیستم و نبود کمپ مجهزبرای ترک اعتیاد از دیگر مشکلات حوزه قضایی شهرستان راور است.

او با بیان اینکه این شهرستان از نظر وجود امنیت در سطح شهر به لحاظ کم بودن آمار نزاع‌های دسته جمعی و درگیری‌های خیابانی از امنیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه اینکه این حوزه قضایی در مسیر تردد اشرار قرار گرفته باید مورد توجه ویژه در این زمینه قرار گیرد.

سنجری عنوان کرد: با توجه به اعتیاد جوانان این شهرستان و بیکاری آن‌ها زمینه برای روی آوردن این اشخاص به سرقت زیاد شده و آمار سرقت در این شهرستان بالا رفته است.

سنجری با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد و جرم، برگزاری جلسات توجیهی با نیرو‌های نظامی و انتظامی، لازم بوده و صورت هم گرفته است، اظهار کرد: با ارسال پرونده‌ها به شورا‌های سازشی تلاش شده تا این مسائل خانوادگی و نزاع‌های کوچک قبل از اینکه به چرخه رسیدگی در آیند حل و فصل شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.