ذخیره سازی بیش از یکهزار تن مرغ منجمد در لرستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از یکهزار تن گوشت مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده و بر اساس اعلام نیاز سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار مصرف توزیع می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از یکهزار تن گوشت مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده و بر اساس اعلام نیاز سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار مصرف توزیع می‌شود.

ناصر نجیب زاده  افزود: طی ۲ هفته گذشته ۱۴۰ تن و قبل از آن نیز ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به منظور تنظیم بازار در فروشگاه‌های معتمد و زنجیره‌ای و عمده فروشی‌ها توزیع شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ منجمد برای مصرف کنندگان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

او ادامه داد:به دلیل فصل گرم، تبعات کرونا و مشکلات تامین نهاده، کاهش جوجه ریزی و سودجویی دلالان، تولید در برخی استان‌ها کم و همین امر منجر به افزایش قیمت مرغ گرم شده که البته به جز کرونا، این موارد هر ساله تاحدودی رخ می‌داده و مقطعی بوده است.

نجیب زاده تصریح کرد: قیمت مرغ بستگی به بازار کشور دارد، اما استان اقدامات لازم را انجام داده و بنابر مصوبه استانی خروج محموله‌های گوشت مرغ زنده و یا منجمد تا اطلاع ثانوی از لرستان ممنوع شده است.

مصرف سالانه گوشت مرغ در لرستان ۵۰ هزار تن و تولید نیز بیش از ۷۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.