سازمان‌های بشردوستانه: تصمیم شورای امنیت جان سوری‌های بیشتری را می‌گیرد

سازمان‌های بشردوستانه اعلام کردند تصمیم شورای امنیت برای بازکردن تنها یک گذرگاه مرزی، جان سوری‌های بیشتری را خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان‌های بشردوستانه امروز یکشنبه اعلام کردند تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگشایی تنها یک گذرگاه مرزی برای کمک رسانی سبب خواهد شد سوری‌های بیشتری جان خود را از دست بدهند.

سازمان‌های بشردوستانه در سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: دسترسی ۱.۳ میلیون نفر به غذا و دارو‌هایی که سازمان ملل از طریق مرز‌ها ارائه می‌دهند، در شمال غرب سوریه بیشتر خواهد شد؛ بطوری که یک شریان مرزی بسته شده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: هم اکنون افراد زیادی کمک‌هایی را که نیاز به آن دارند، دریافت نمی‌کنند. جان‌های (بیشتری) تلف خواهد شد و درد و رنج بیشتر می‌شود. این ضربه‌ای ویرانگر است که با تأیید نخستین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در ادلب، منطقه‌ای که زیرساخت‌های آن در زمینه بهداشتی بسیار ضعیف بوده، همراه شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کردند تصمیم شورای امنیت، راه‌های مستقیم در برابر صد‌ها هزار نفر از پناهجویان سوری را که نیازی مبرم به غذا و دارو دارند، مسدود می‌کند.

براساس قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل، ارسال کمک به مناطق تحت کنترل معارضان سوری و تروریست‌ها از طریق یک گذرگاه در ترکیه انجام خواهد شد.

دیروز روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در نقض حاکمیت سوریه و دسترسی آزادانه تروریست‌ها به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق دو گذرگاه مرزی به مدت ۶ ماه را وتو کردند.

سه روز پیش نیز روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که طی آن به دنبال تمدید ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی بود را وتو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار