پرواز‌های فرودگاه تبریز ۵۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: آمار پرواز‌های فرودگاه شهید مدنی تبریز در خرداد امسال ۵۵ درصد نسبت به اردیبهشت همین سال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی  روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تعداد کل پرواز‌های فرودگاه تبریز در خرداد سال جاری ۸۲۶ پرواز بود در حالی که این آمار در اردیبهشت همین سال ۵۳۴ پرواز بود.

او اظهار داشت: تعداد مسافران جابجا شده فرودگاه تبریز در اردیبهست ۵۹ هزار و ۴۲۲ نفر بود که این آمار در خرداد به ۹۰ هزار و ۹۸۳ نفر رسید و این آمار حاکی از افزایش ۵۳ درصدی جابجایی مسافران است.

آذری، ادامه داد: با توجه به تعطیلی موقتی پرواز‌های خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرودگاه‌های کشور، این میزان افزایش فقط مربوط به پرواز‌های داخلی فرودگاه تبریز است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.