الحوثی: مسئولیت بحران بهداشتی در یمن با آمریکا است

عضو انصار الله یمن با تکذیب اتهام فرستاده سازمان ملل اعلام کرد کسی که مانع ورود کشتی‌های حامل سوخت و غذا به بندر الحدیده می‌شود، نیروی دریایی آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن در تکذیب ادعاها و اتهامات نماینده ویژه سازمان ملل درباره جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل سوخت و غذا به بندر الحدیده گفت: «ما به فرستاده ویژه سازمان ملل می‌گوییم که در‌های بندر الحدیده باز است و کشتی‌های توقیف شده دارای مجوز از سمت خود شما هستند.»

این در حالی است که پیش از این مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل از دولت مستعفی منصور هادی و جنبش انصار الله خواسته بود اجازه ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده را بدهند و درآمد آن را برای پرداخت حقوق کارمندان این کشور به کار گیرند.


بیشتر بخوانید


الحوثی خطاب به گریفیتس گفت: «کسانی که مانع ورود کشتی‌ها به الحدیده می‌شوند، نیروی دریایی ائتلاف آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات هستند. شما باید با وزارت خارجه آمریکا تماس بگیرید و با آن‌ها صحبت کنید، زیرا آن‌ها در این قضیه اختیار دارند.»

در همین حال وزارت بهداشت در دولت نجات ملی یمن هم درباره یک فاجعه بهداشتی بزرگ با نبود مشتقات نفتی هشدار داد.

شرکت نفت یمن، سازمان ملل و ائتلاف عربی را مسئول اوضاع پیش روی یمن با تعطیلی کامل بخش‌های حیاتی در نتیجه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عجب حرفی مردمش خودش می کشه میخوای دلش به حال مردم دیگر کشورها باشه
آخرین اخبار