کردستان در هفته‌ای که گذشت؛

از هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه به گروهک‌های تروریستی تا افشای شایعه‌سازی ضدانقلاب درباره "آتش‌سوزی در چهل‌چشمه"

مهم‌ترین حوادث هفته اخیر کردستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان کردستان را در هفته ایی که گذشت (از ۳۱ خرداد تا ۶ تیر ماه ۹۹) در این بسته خبری مشاهده کنید.

هشدا فرمانده نیروی زمینی سپاه به گروهک‌های تروریستی /هرگونه شیطنت در مرز‌های ایران با واکنش قاطع سپاه مواجه خواهد شد‌

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در رزمایش اقتدار شهدای کُرد مسلمان، به گروهک‌های تروریستی هشدار داد که با کوچک‌ترین شیطنت و حرکت علیه امنیت ایران، مقرهایشان را مورد هدف قرار می‌دهیم.

سردار پاکپور پیام رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان را برای مردم منطقه ایجاد امنیت پایدار و برای تروریست‌ها اقتدار، قاطعیت و صلابت نیروی زمینی سپاه در برخورد با برهم زنندگان امنیت و آرامش ملت ایران توصیف و تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه به هیچ عنوان اجازه فعالیت به گروه‌های تروریستی و عناصر مخل امنیت منطقه را نخواهد داد.

منطقه رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان از دهانه منطقه شیلر در مرز عراق تا ارتفاعات خشن چهل چشمه ادامه دارد و ابعاد بسیاری وسیعی از منطقه که بیشتر آن از مرز شمال شرق عراق است، را در بر می‌گیرد.

جزئیات جدید از ماجرای فرار ۷۴ زندانی در سقز/ حکم محکومیت برای ۵ زندانبان صادر شد

مجتبی شیرود بزرگی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کردستان به جزئیات حادثه فرار عده‌ای از زندانیان زندان سقز در هشتم فروردین‌ماه سال‌جاری پرداخت و گفت: در آن حادثه ۷۴ زندانی بر اثر غفلت و سهل‌انگاری مکرر تعدادی از زندانبانان از جمله افسر نگهبان داخله و خارجه زندان مرکزی شهرستان سقز و فشار و سوءاستفاده و هجمه‌ای که بین خود زندانیان صورت گرفت، از زندان متواری شدند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کردستان با بیان اینکه قصور از حیث قانون جرم محسوب می‌شود، گفت: نهایتاً پس از تحقیقات تکمیلی پرونده زندانیان سقز، منجر به صدور کیفر خواست و به محاکم نظامی استان ارسال و نخستین جلسه بررسی در یکم تیرماه در شعبه اول دادگاه نظامی ۲ برگزار و مورد رسیدگی قرار گرفته و دفاعیات متهمین اخذ و وکلای متهمین لوایح دفاعیه را به دادگاه تقدیم کرده و دادگاه نیز پس از تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری دلایل و ملاحضه ادله و اظهارات متهمین و دفاعیات، نهایتاً حکم محکومیت ۵ متهم را صادر و در مرحله ابلاغ قرار دارد.

شیرود بزرگی اظهار کرد: البته باید برای حفظ حیثیت و حقوق شهروندی متهمان، جهت میزان جرم آنان تا حکم قطعی منتظر بمانیم.

افشای شایعه‌سازی ضدانقلاب درباره «آتش‌سوزی در چهل‌چشمه» /تیر ضد انقلاب بازهم به سنگ خورد

سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: در مناطقی که رزمایش «اقتدار شهدای مسلمان کرد» در آن برگزار شد، هیچ مورد وقوع آتش‌سوزی از سوی فرمانداران سقز، دیواندره و مریوان گزارش نشده است.

او خاطرنشان کرد: مناطق محدوده رزمایش ارتفاعات چهل‌چشمه بود که بخشی از آن دارای پوشش گیاهی سبز است و امکان وقوع  آتش‌سوزی نبوده است.

نقشبندی افزود: همانگونه که حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای ما ارزشمند است امنیت ملی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

گذشت دو خانواده کردستانی از اجرای حکم قصاص

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: ۲ نفر از مددجویان زندان‌های سقز و مریوان که بخاطر ارتکاب قتل دوران محکومیت خود را می‌گذرانده و در انتظار اجرای حکم بودند با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

او افزود: یکی از این زندانیان بیش از چهار سال و دیگری حدود ۶ سال بخاطر ارتکاب قتل عمد در زندان تحمل حبس کرده و منتظر اجرای حکم قصاص بودند که با پیگیری‌های مستمر مددکاران زندان، همراهی و تلاش شبانه‌روزی گروه‌های صلح و سازش، ریش سفیدان و چهره‌های سرشناس استان، خانواده‌های مقتول با گذشت از اجرای حکم قصاص عزیزانشان، زندگی جدیدی را به این ۲ هدیه کردند.

کشف ۴۷۵ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان

سردار علی آزادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست امسال ۴۷۵ کیلوگرم بوده که ۳۷ درصد تریاک، ۳۲ درصد شیشه، ۱۵ درصد هروئین و ۱۲ درصد نیز سایر مواد مخدر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

او افزود: ۳۱ درصد از دستگیرشدگان در بحث توزیع و فروش مواد مخدر افراد بیکار یا دارای مشاغل کاذب هستند که نیاز است در این راستا مدیران در ایجاد اشتغال جوانان در سطح استان توجه و حمایت بیشتری داشته باشند.

سردار آزادی با اشاره به رنج سنی دستگیر شدگان مواد مخدر در استان، بیان کرد: ۲۶ درصد از دستگیرشدگان بین ۱۵ تا ۳۰ سال، ۴۵ درصد ۳۵ تا ۴۵ سال، ۲۵ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال و چهار درصد نیز سن ۶۰ سال به بالا دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.