سمپاشی دام‌ها بر علیه بیماری‌های انگلی خارجی بدن در آذربایجان غربی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی از شروع عملیات سمپاشی بدن دام‌ها جهت پیشگیری از بیماری‌های منتقله توسط انگل‌های خارجی خبر داد.

سید غلامرضا ملکی معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: انگل‌های خارجی علاوه بر انتقال برخی از بیماری‌های مشترک از جمله تب کریمه کنگو در انتقال بیماری‌های انگلی خونی نیز نقش عمده‌ای داشته و در نهایت سبب کاهش راندمان تولیدی می‌گردد.

معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام که ناقل بیماری‌های انگل خونی و بیماری مشترک بین انسان و دام است گفت: این موضوع حساسیت مقابله با انگل‌های خارجی را دوچندان می‌کند.

ملکی افزود: در همین راستا طرح مبارزه با بیماری‌های انگلی خارجی با عملیات سمپاشی بدن دام‌های سبک و سنگین به صورت رایگان در سطح تعدادی از دامداری‌های روستا‌های هدف توسط اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی بخش دولتی در استان آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول  همچنین تاکید کرد: با انجام آموزش ترویج می‌توان دامداران را با زیان‌های ناشی از وجود انگل‌ها آشنا نموده ومزایای بهسازی اماکن دامی جهت کنترل انگل‌های خارجی و بیماری‌های منتقله توسط آن‌ها را به دامداران آموزش داد.

معاون سلامت دامپزشکی استان از دامداران خواست با توجه به اجرای طرح ضربتی سمپاشی اماکن دامی و مبارزه با عامل انتقال دهنده این بیماری در بدن دام توسط ماموران دامپزشکی نهایت همکاری را با این ماموران داشته باشند و از برداشتن و له کردن کنه‌ها با دست جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.