پیام عملیات اخیر نیروهای یمنی برای متجاوزان: می‌توانیم به هر جایی در عربستان دست پیدا کنیم

ناظران می‌گویند حمله به ریاض در عملیات بازدارندگی چهارم، دارای پیام‌های راهبردی در ماهیت رویارویی آینده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یمنی‌ها از حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات حیاتی و حساس در عمق خاک عربستان که در پاسخ به جنایات سعودی‌ها انجام گرفت، شادمان هستند. یمنی‌ها تأکید کردند این واکنش به عنوان پاسخی راهبردی به ادامه تجاوزات و محاصره یمن و سکوت سازمان ملل متحد در قبال حملات به یمن طی سالیان گذشته است.

خبرنگار العالم در صنعا در گزارشی گفت یمنی‌ها تأکید کردند کاملا حق دارند به اقدام سعودی‌ها در ادامه تجاوز و محاصره و تحت فشار قرار دادن مردم یمن برای تنگ کردن عرصه اقتصادی و نظامی به آن‌ها پاسخ دهند.

یک یمنی گفت: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌توانند به هر منطقه‌ای در عمق عربستان حمله کنند و به تشدید محاصره از جمله جلوگیری از واردات سوخت به یمن پاسخ دهند.»

خبرنگار گفت ناظران معتقدند این عملیات راهبردی دارای ابعاد و بازتاب‌هایی است که نشان می‌دهد پاسخ و ابتکار‌های طرف یمنی مبتنی بر اقتدار و نشانه توانمندی ارتش یمن در دستیابی به اهدافی دورتر از این است و همین نشان می‌دهد ارتقا و تاکتیک باعث شده است ارتش یمن در نبرد به نفع آرمان ملی اش حرفی برای گفتن داشته باشد و از هویت و کرامت کشور دفاع کند.

حسن الوریث نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: «عملیاتی که در عمق عربستان انجام شد و ریاض پایتخت آن هدف قرار گرفت پیام‌های زیادی دارد از جمله اینکه ارتش یمن می‌تواند به هر جایی در عربستان دست پیدا کند و به ادامه محاصره و تنش آفرینی پاسخ دهد.»

ناظران می‌گویند حمله به ریاض از طریق حمله به وزارت دفاع و سازمان اطلاعات نظامی و پایگاه هوایی ملک سلمان در عملیات بازدارندگی چهارم، دارای پیام‌های راهبردی در ماهیت رویارویی آینده است.

ناظران همچنین معتقدند عملیات بازدارندگی چهارم در صورتی که رژیم سعودی متوجه ابعاد سیاسی و نظامی آن نشود و حملات و محاصره یمن را متوقف نکند و به حاکمیت یمن احترام نگذارد، بازهم تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بزنید یه دفعیش بکنید دیگه هی میزنیم میزنیم
آخرین اخبار