بسته اخبار حوادث چهارم تیرماه ۹۹؛

قتل خواهر و ۳ خواهر زاده به دلیل اختلاف مالی/ دستگیری دایی قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه چهارم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز چهارشنبه چهارم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

 دستگیری دایی قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت

مرد جوانی که به دلیل اختلاف مالی خواهر و سه فرزند وی را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود با هوشیاری کارآگاهان پلیس شهرستان مهرستان در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

سردار "محمد قنبری گفت: ساعت ۱۹ دوم تیر ماه سال جاری در پی اعلام مرگ مشکوک ۴ عضو یک خانواده و پیدایش اجساد آن‌ها از داخل چاه آب منزلشان واقع در یکی از روستا‌های شهرستان مهرستان، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان به محل اعزام شدند.

او  افزود: با حضور کارآگاهان در محل حادثه، جسد زنی ۴۵ ساله به همراه اجساد ۳ فرزندش که یک پسر ۱۶ ساله و ۲ دختر ۱۱ و ۱۳ ساله بودند توسط ماموران آتش نشانی از داخل چاه ۲۰ متری منزل بیرون آورده شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس، برادر بزرگ زن متوفی با مراجعه به مأموران اظهار داشت که چند ساعت قبل از پیدایش اجساد، برای دیدار با خواهرش به منزل آن‌ها آمده بود از غیبت وی و بچه هایش متعجب می‌شود که پس از ۳ ساعت پیگیری و جستجوی بی نتیجه، با کمک اعضای خانواده خود و همسایگانش اقدام به جست و جوی دقیق تمام نقاط منزل می‌کنند که در پی آن یکی از برادرانش، با مشاهده اجساد خواهر و فرزنداش در درون چاه آب بلافاصله با آتش نشانی و پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند.

سردار قنبری تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان تحقیق از اعضای خانواده زن متوفی با اظهارات ضد و نقیض برادر کوچکتر متوفی، که اولین بار اجساد را داخل چاه آب پیدا کرده بود مواجه شده و به وی مشکوک می‌شوند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری اقدام تخصصی شک کارآگاهان پلیس به یقین تبدیل شده و پس از هماهنگی قضائی برادر کوچتر این زن به اتهام قتل خواهر و اعضای خانواده اش، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می‌شود.

او  خاطرنشان کرد: این متهم ۲۸ ساله که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به جنایت ارتکابی اعتراف و اقرار کرد که به دلیل یکسری مسائل مالی به مدت ۲ سال با خواهر خود اختلاف داشته و به همین دلیل تصمیم به قتل او می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه ارتکاب متهم به این قتل هولناک، گفت: متهم با مراجعه به منزل خواهرش اقدام به ریختن سمی مهلک داخل غذای اعضای خانواده کرده و از منزل خارج شد که پس ازگذشت ۲ ساعت با مراجعه مجدد به منزل، اجساد آن‌ها را داخل چاه آب انداخته است.

سردار قنبری در خاتمه گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۸ فقره سرقت مسلحانه و به عنف در سیستان و بلوچستان

با تلاش شبانه روزی پلیس استان، ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۸ فقره سرقت کشف شد.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۱۰ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "سراوان" و "خاش" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

سردار قنبری بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، ۲ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۹ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه، یک قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه کلت کمری، مقادیر مهمات جنگی و چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو و موتورسیکلت، یک فقره سرقت مسلحانه وجه نقد، یک فقره سرقت به عنف منزل، ۷ فقره سرقت به عنف تلفن همراه و ۵ فقره سرقت به عنف خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

یک کشته در برخورد وانت نیسان با موتورسیکلت

برخورد یک دستگاه وانت نیسان با موتورسیکلت در محور "راسک به ایرانشهر" یک کشته برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس را جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعتی پیش یک فقره تصادف فوتی در محور "راسک به ایرانشهر" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ کول زاده علت تامه حادثه را تجاوز به چپ خودروی نیسان اعلام کرده است.

او  با توجه به دو طرفه بودن محور‌های جنوب استان از رانندگانی که قصد تردد در این محور‌ها را دارند، خواست در مسیر مجاز خود حرکت کنند و از تجاوز به چپ بپرهیزند تا سفری ایمن برای خود و دیگران به همراه داشته باشند.

۶۳ کیلوگرم مواد مخدر با هوشیاری پلیس نیکشهر کشف شد

سرهنگ حمید نوری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۶۳ کیلو گرم مواد مخدر در حین گشت زنی در محور نیکشهر به چابهار خبر داد.

نوری گفت: مامورین نیروی انتظامی نیکشهر در حین گشت زنی در محور مواصلاتی نیکشهر به چابهار به یک دستگاه تریلی مشکوک و اقدام به متوقف کردن خودرو نمودند.

او  افزود: در بازرسی بعمل آمده مقدار ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط شد و مظنونین برای ادامه تحقیقات تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیکشهر بیان کرد: پلیس هوشیار امین مردم است و رسالت آن برقراری نظم و امنیت در جامعه است که اجازه جولان دادن به سوداگران مرگ و مخلان در نظم و امنیت را نخواهد داد و فضا را برای آن‌ها ناامن خواهد کرد.

برخورد مرگبار کامیون خاور با پژو ۴۰۵

برخورد مرگبار کامیون خاور با پژو ۴۰۵ در محور "زابل-زاهدان" یک کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت.

سرهنگ "حسین نوری فرید" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور "زابل-زاهدان" حوالی روستای "رامشار" بلافاصله مأموران پاسگاه "لوتک" به همراه نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند، یک دستگاه خاور با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به شدت برخورد کرده است.

او افزود: در این حادثه، متأسفانه سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ در صحنه تصادف فوت و راننده خاور و سرنشین دیگر پژو ۴۰۵ نیز مجروح و توسط نیروی‌های امدادی به بیمارستان "امیرالمومنین" شهر زابل منتقل شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "هامون" بیان کرد: علت تامه وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه تجاوز به چپ از سوی راننده پژو ۴۰۵ اعلام شده است.

سرهنگ نوری فرید در پایان از رانندگان خواست، در زمان رانندگی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم. 

ناکامی سارقان مسلح با اقدام شجاعانه پلیس

با اقدام شجاعانه پلیس زاهدان ۲ سارق مسلحی که قصد سرقت اموال یک مغازه را داشتند از رسیدن به هدف خود ناکام و طی یک درگیری مسلحانه، خودروی آن‌ها توقیف و یکی از سارقان دستگیر شد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان،گفت: روز گذشته در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی و اعلام یک مورد سرقت مسلحانه مغازه، در حومه شهر زاهدان بلافاصله مأموران گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد ۲ سارق مسلح با سر و صورتی پوشیده با ورود به یک مغازه تعویض روغن، با تهدید سلاح کلاش اقدام به سرقت چند گالن روغن موتور خودرو و یک دستگاه گوشی تلفن همراه کرده و به وسیله یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: مأموران با دریافت مشخصات سارقان از فرد مالباخته، به گشت زنی در محل پرداخته و خودروی سارقان را روئیت و به آن‌ها دستور ایست می‌دهند.

سرهنگ اکبری در ادامه بیان داشت: سارقان که خود را در چنگال قانون می‌دیدند بدون توجه به ایست پلیس به سمت خودروی انتظامی تیر اندازی و قصد فرار از محل را داشتند که با مقابله به مثل مأموران انتظامی و طی یک درگیری مسلحانه، سارقان مجبور به ترک خودرو و فرار به سمت بیابان‌های اطراف می‌شوند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این عملیات با اقدام شجاعانه پلیس یکی از سارقان دستگیر و در بازرسی از خودروی توقیفی، کلیه اموال مسروقه کشف و به مالباخته تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: تحقیقات برای دستگیری همدست فراری این سارق ادامه دارد که با سرنخ‌های بدست آمده به زودی دستگیر خواهد شد.

سرهنگ اکبری با هشدار به سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی گفت: نیروی انتظامی با عزمی راسخ جلوی سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی خواهد ایستاد و هرگز اجازه نخواهد داد تا این افراد قانون شکن با دست درازی به اموال مردم باعث سلب آسایش و امنیت شهروندان شوند.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در "نیکشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: مأموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام ایست و بازرسی در محور "نیکشهر- ایرانشهر" به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۲ دستگاه دوچرخه، یک عدد موتور کولر گازی و تعداد ۳ هزار ۶۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او  پدیده قاچاق را تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور برشمرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع بدهند.

دستگیری سارق اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت در "زابل"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا میرشکاری گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت لوازم درون خودرو درخیابان هامون وهیرمند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک سارق سابقه دار را در همین رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیرکردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۳۱ ساله پس از انتقال به کلانتری و روبه رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت مجرمانه خود اعتراف و در بازجویی فنی پلیس به ۶ فقره سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ میرشکاری، در پایان با اشاره به اینکه متهم برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.