بسته اخبار حوادث سوم تیرماه ۹۹؛

کشف ۹۲ تن مواد مخدر در جنوب شرق کشور /عاملان قتل مسلحانه جوان زاهدانی به دام افتادند

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه سوم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه سوم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۹۲ تن مواد افیونی

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در مراسم امحاء ۴۰ تن مواد مخدر در زاهدان از کشف ۹۲ تن مواد افیونی در ۳ ماه اول سال خبر داد.

سردار" محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به شرایط خاص این استان در بحث مبارزه با مواد مخدر گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرزی با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا، خط مقدم مقابله با قاچاق مواد مخدر در کشور است و پلیس استان همواره با حجم وسیعی از باند‌های سازمان یافته قاچاق مواد مخدر رو به روست.

او  افزود: نیروی انتظامی و مرزبانی استان به عنوان نوک پیکان مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با همدلی و همکاری خوب سایر دستگاه‌های امنیتی همواره با تمام توان در برابر قاچاق مواد مخدر ایستاده اند به طوری که این استان همواره بیشترین کشفیات موادمخدر را در کل کشور داشته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته این فرماندهی با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند روند رو به رشدی در کشفیات مواد مخدر داشته است اظهار داشت: پلیس استان در سال ۹۸ در ۱۱ هزار عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر در سطح استان موفق شد ۲۸۶ تن انواع مواد مخدر را در سطح استان کشف کند که این میزان کشفیات ۲۹ درصد نسبت به سال ۹۷ بیشتر بود.

سردار قنبری با اشاره به دستگیری ۳۱ هزار نفر در سال ۹۸ در ارتباط با جرایم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان گفت: طی این سال در عملیات‌های مختلف مأموران انتظامی استان با انهدام ۱۷۵ باند مسلح قاچاق مواد مخدر، و طی درگیری‌های مسلحانه با سوداگران مرگ، بالغ بر یک هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان توقیف و بیش از ۲۵۰ قبضه انواع سلاح گرم کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان به روند رو به صعود کشفیات مواد مخدر در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در ۳ ماه اول سال جاری علیرغم شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری نه تنها خللی در عملیات‌های پلیس وارد نشد بلکه با یک برنامه ریزی دقیق، شاهد روند رو به رشد کشفیات مخدر پلیس استان بودیم به طوری در این مدت بیش از ۹۲ تن انواع مواد افیونی در سطح استان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و ادای احترام به همه ایثارگران و تلاشگران این عرصه، گفت: به طور قطع موفقیت‌های به دست آمده مرهون خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی خانواده صبور شهداست.

دستگیری ۲ قاتل مسلح در زاهدان 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان ۲ قاتل مسلحی که در فروردین ماه سال جاری با شلیک سلاح شکاری جوانی ۲۵ ساله را در شهر زاهدان به قتل رساندند دستگیر شدند.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در ساعت ۵ بعداز ظهر روز بیستم فروردین ماه سال جاری، در پی گزارش یک مورد مرگ مشکوک، در بلوار دانشگاه شهر زاهدان، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص شد جوانی ۲۵ ساله بر اثر شلیک گلوله سلاح شکاری به شدت مجروح و بر اثر خونوریزی زیاد قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی جان سپرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده بلافاصله تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز که با حضور در صحنه قتل و انجام تحقیقات میدانی دریافتند که ۲ فرد موتورسوار ناشناس، با شلیک سلاح شکاری این فرد را که در حال حرکت در پیاده رو خیابان بوده مجروح و به سرعت از محل متواری شده اند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتلان ادامه داشت تا اینکه مأموران در جریان تحقیقات تخصصی خود پی به اختلاف قبلی این جوان با باجناق ۳۵ ساله اش برده و با هماهنگی قضائی او را به پلیس آگاهی دعوت کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با حضور این فرد در پلیس آگاهی و اظهارات ضد و نقیض او، شک مأموران در نقش داشتن وی در این جنایت به یقین تبدیل که در ادامه بازجویی‌های تخصصی پلیس این فرد به قتل باجناقش که با همدستی یکی از دوستان خود و با انگیزه انتقام جویی و تسویه حساب اختلافات قبلی، مرتکب شده بودند اعتراف کرد.

او  در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه همدست قاتل پس از ارتکاب به این جنایت به مکانی نامعلوم فرار کرده بود تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه با انجام یک سری اقدامات تخصصی مخفیگاه این متهم ۲۷ ساله در یکی از روستا‌های شهرستان هامون شناسایی و روز گذشته متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۷۰ روز فرار دستگیر شد.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به کشف سلاح شکاری استفاده شده در این قتل، طی بازرسی از مخفیگاه متهم خاطر نشان کرد: عاملان این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری مالخران مواد فروش در کنارک / کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از دستگیری ۳ مالخر اموال مسروقه خبر داد که با تشویق معتادان به سرقت، در قبال تأمین مواد مخدر آنها، اموال مسروقه دریافت می‌کردند.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر فعالیت حرفه‌ای ۳ توزیع کننده کننده مواد مخدر، در بخش "زرآباد" شهرستان کنارک در امر خرید و فروش اموال مسروقه موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی دریافتند که این ۳ فرد مواد فروش با تشویق معتادان به سرقت اموال مردم، در قبال تأمین مواد مخدر مصرفی آنها، اموال مسروقه دریافت می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک تصریح کرد: سرانجام مأموران با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی هر ۳ متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها علاوه بر کشف ۲۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی تعداد ۵۰ دستگاه گوشی موبایل و تعداد زیادی قطعات خودرو و موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ شهرکی با اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده بیش از یک میلیارد ریال می‌باشد خاطر نشان کرد: هر ۳ متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف محموله ۱۰ تنی شیر خشک قاچاق در"زاهدان"

فرمانده انتظامی شهرستان "زاهدان" از کشف ۱۰ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  گفت: روز گذشته مأموران ایست و بازرسی"کوله سنگی"در محور"زابل به زاهدان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

او افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن کامیون، در بازرسی از آن ۱۰ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این رابطه کامیون توقیف و یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ اکبری با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان کالا و سوخت با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتشار هرگونه محتوا در فضای مجازی مسئولیت حقوقی دارد

رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم مراقبت کاربران در انتشار مطالب در فضای مجازی گفت: انتشار هرگونه محتوا در فضای مجازی مسئولیت حقوقی دارد.

سرهنگ "حسن کیخا" رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: طبق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مرتکب جرم شده است.

او افزود: متاسفانه برخی از کاربران بدون توجه به این موضوع، هر آنچه را که می‌شنوند بدون بررسی صحت و سقم آن در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهند، بدون آن‌که به عواقب آن برای خود یا دیگران فکر کنند.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه فاش نمودن اطلاعات محرمانه و خصوصی دیگران در فضای مجازی جرم است، گفت: کاربران باید به این نکته توجه کنند که نباید اسرار محرمانه و خصوصی دیگران را در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی انتشار دهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: انتشار هرگونه محتوایی در فضای مجازی که منجر به هتک حیثیت دیگران گردد جرم بوده و فرد منتشر کننده باید در برابر قانون پاسخگوی عمل خود باشد.

او انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانست و از کاربران فضای مجازی خواست: از بارگذاری و بازنشر تصاویر و فیلم‌های شخصی و اخباری که صحت و سقم آن هنوز تایید نشده و می‌تواند جو روانی جامعه را ملتهب کند در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، و در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به حریم خصوصی افراد احترام بگذارند.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در رابطه با انتشار و باز نشر محتوا در فضای مجازی به کاربران هشدار داد: در انتشار و باز نشر محتوا، هیجانی برخورد نکنند و قبل از انتشار و بازنشر هر محتوایی حتما تامل نمایند و نسبت به صحت و سقم آن بررسی لازم را انجام دهند تا برای خود و دیگران با این انتشار مشکلی ایجاد نکنند.

کشف سوخت قاچاق در "سیب و سوران"

فرمانده انتظامی شهرستان "سیب و سوران" از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفتکش خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی گفت: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "پسکوه-سوران" به یک دستگاه تریلی نفتکش مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع شرکت نفت را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سیب و سوران" تصریح کرد: در این راستا خودروی تریلی توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

دستگیری سارق منزل با ۵ فقره سرقت در "زابل"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضامیرشکاری  گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت لوازم منزل درخیابان ولایت شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ تحقیقات خود را برای دستگیری سارق آغاز و با حضور در صحنه سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود با انجام یک سری اقدامات تخصصی در نهایت یک سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی اموال مسروقه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ میرشکاری در ادامه بیان داشت: متهم ۲۹ ساله که پس از انتقال به کلانتری و روبه رو شدن با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی به ۵ فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ میرشکاری در پایان از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۰ تن گندم قاچاق در "زابل"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل از کشف ۱۰ تن گندم قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ"غلامرضامیرشکاری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون حامل گندم قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع اداره غله استان در بلوارشهید "میرحسینی" شهر زابل، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: بلافاصله مأموران با هماهنگی قضائی برای بررسی موضوع به محل اعزام و پس از توقیف کامیون مذکور در بازرسی از آن مقدار ۱۰ تن گندم قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی حمل و باربری را کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ارزش محموله گندم کشف شده بنابر نظر کارشناسان ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل با اشاره به تحویل گندم‌های مکشوفه به سیلو‌های دولتی بیان داشت: دراین خصوص یک فرد متخلف دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ میرشکاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرات منفی قاچاق کالا بر اقتصاد کشور، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه حمل و نگهداری کالا‌های قاچاق مراتب را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.