وجود۱۳ پایگاه آتش نشانی روستایی در استان سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: ۱۳ پایگاه آتش‌نشانی در محدوده روستا‌های استان سمنان به منظور مهار آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی آماده خدمات رسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: ۱۱ ماشین آتش نشانی برای مهار آتش‌سوزی و مدیریت بحران در مواقع ضروری در ۱۳ پایگاه آتش نشانی مستقر در محدوده روستا‌های استان سمنان وجود دارد.

او افزود: براساس آمار سال گذشته ۵۷ مورد آتش سوزی در محدوده روستا‌های استان سمنان رخ داد که ۳۷ مورد مربوط به آتش‌سوزی مراتع بود.

صمیمیان با اشاره به پوشش گیاهی مناسب و افزایش خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی با شروع فصل گرما اظهار داشت: دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی روستا‌ها و روستاییان و افراد محلی آمادگی کامل برای همکاری در شرایط بحرانی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی را دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان بیان کرد: دهیاری‌های ۳۲ روستای حاشیه مناطق جنگلی استان سمنان در تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان متعهد به همکاری با این اداره کل برای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی و همکاری در شرایط بحرانی و مهار آتش‌سوزی شدند.

او تصریح کرد: خرید تجهیزات و افزایش امکانات در پایگاه‌های آتش نشانی روستا‌های استان برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.