تنها ۳۰ درصد از ظرفیت بهشت رضا (ع) مشهد خالی است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۷۰ درصد مساحت آرامستان بهشت رضا (ع) از سال ۵۴ تا کنون برای دفن متوفیان استفاده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در مراسم افتتاح پروژه بهسازی و مناسب سازی مسیر دسترسی به آرامستان بهشت رضوان مشهد افزود: از مهر سال ۹۵ آرامستان بهشت رضوان با ۱۸۸ هکتار وسعت افتتاح شد که تا کنون تنها هزار و ۳۵ نفر در آن دفن شده‌اند.

او ادامه داد: یکی از دلایلی که این آرامستان تاکنون آن طور که باید مورد استقبال واقع نشده است نبود راه دسترسی مناسب به آن است از این رو مشاور برای رفع این مشکل هفت محور برای دسترسی به این آرامستان پیشنهاد داد که از این میان راه دسترسی اصلی از طریق کنار گذر شمالی به عنوان بهترین مسیر انتخاب شد و مطالعات اجرای آن آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر برای دسترسی به آرامستان رضوان از مسیر فرعی واقع در جاده کلات استفاده می‌شود که پیش از این با عرض پنج متر برای تردد نا ایمن و خطر آفرین بود و جوابگوی نیاز ۱۲ روستای اطراف نیز نبود به همین دلیل شهرداری مشهد بهسازی، تعریض و مناسب سازی این مسیر را در دستور کار قرار داد.

یعقوبی بیان کرد: اکنون با انجام اصلاحات هندسی، نصب علائم ترافیکی، زیرسازی و انجام روکش آسفالت عرض جاده دسترسی به آرامستان بهشت رضوان از پنج متر به ۱۲ متر افزایش پیدا کرده است و این جاده خطر آفرین برای تردد مردم به ویژه ساکنان ۱۱ روستای اطراف ایمن سازی و استاندارد شده است.

او تصریح کرد: بهشت رضوان قرار است به عنوان آرامستان اصلی شهر به مردم شمال و شمال غرب مشهد خدمات رسانی کند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار