حمایت بین المللی از طرح مشترک دانشگاه یزد و دانشگاه تولوز فرانسه

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از جذب حمایت مالی اتحادیه اروپا در قالب طرح مشترک دانشگاه یزد و دانشگاه تولوز فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: همکاری مشترک سید کاظم صباغ عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه یزد و همکار فرانسوی خود پروفسور کریستوف روکس عضو هیئت علمی گروه تحقیقاتی بیوتکنولوژی در دانشگاه پُل ساباتیه تولوز و رئیس موسسه فدرال تحقیقاتی (IFR) به جذب حمایت مالی اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه ویژه اراسموس پلاس انجامید.

او افزود: بنا به اعلام دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد براساس ارزیابی به عمل آمده مبلغ این طرح ۷۶ هزار یورو و مدت آن ۳ سال تعیین شده است.
دشتی ادامه داد: این پروژه در قالب یک برنامه آموزشی بوده و جنبه تحقیقاتی ندارد. همچنین برای این طرح تعداد ۴ استاد و ۱۲ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری بیوتکنولوژی و ژنتیک مولکولی ایرانی به کشور فرانسه عزیمت و در برنامه‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار داشت: این دانشجویان به مدت ۳ ماه، ماهیانه ۷۵۰ یورو  حقوق دریافت می‌کنند و به اساتید نیز به میزان ۱۰ روز در سال مبلغ ۱۸۰۰ یورو پرداخت می‌شود. هزینه‌های بلیت، بیمه و ویزا نیز در قالب طرح قابل پرداخت است.

دشتی زاد تصریح کرد: برای ارایه طرح به اتحادیه اروپا همکاری با یکی از اساتید خارجی دانشگاه‌های اروپایی لازم است و همکاری با اساتید ایرانی مقیم قابل قبول نیست و آخرین تاریخ ارایه طرح اواخر بهمن هر سال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار