اعتراف القاعده به کشته شدن سرکرده خود در مالی

گروه تروریستی القاعده کشته شدن سرکرده تاریخی خود در سرزمین‌های «مغرب اسلامی» را که پیشتر فرانسه از آن خبر داده بود، تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، گروه تروریستی القاعده در سرزمین «مغرب اسلامی» در پیامی صوتی به کشته شدن «عبدالمالک دروکدال» سرکرده تاریخی خود اعتراف کرد.

یکی از سرکرده‌های این گروه که خود را «ابو عبدالاله احمد» نامیده است در پیامی صوتی که در پایگاه خبری نهاد موسوم به «مؤسسئ الاندلس» بازوی اطلاع رسانی گروه تروریستی القاعده دیروز (پنج‌شنبه) منتشر شد، اعلام کرد که سرکرده این گروه در «سرزمین‌های مغرب اسلامی» در حمله فرانسه در نیمه ماه میلادی جاری به مالی کشته شده است.

این عضو ارشد القاعده پس از اعلام این خبر، دیگر کشور‌ها به ویژه نیرو‌های فرانسه و سران کشور‌های منطقه را تهدید کرده که جنگ علیه آن‌ها ادامه خواهد داشت.

پیش از این «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه، اعلام کرده بود که دروکدال، سرکرده گروه تروریستی القاعده در شمال آفریقا و منطقه ساحل را در جریان یک عملیات نظامی در شمال مالی هدف قرار داده است.

گروه‌های تروریستی متعددی در شمال آفریقا و مناطق ساحل بودند که در سال ۲۰۱۷ با یکدیگر متحد شده و با دروکدال به عنوان سرکرده خود بیعت کردند.


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار