افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و برزیل

آمریکا و برزیل تنها در یک شبانه‌روز هرکدام به ترتیب بیش از ۸۰۰ و ۱۲۰۰ مورد فوتی ناشی از کرونا را ثبت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمار‌های رسمی اعلام شده نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته، در دو کشور آمریکا و برزیل روند ابتلا به کووید-۱۹ و شمار قربانیان کرونا به شدت افزایشی بوده است و هر دو کشور آمار بالایی را ثبت کرده‌اند.

براساس آمار رسمی اعلام شده در آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۰ هزار و ۷۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده و ۸۰۹ مورد فوتی ثبت شده است. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به دو میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۷۱ نفر رسیده است و قربانیان آن نیز به ۱۱۹ هزار و ۹۴۱ نفر شده‌اند.

بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی مقامات بهداشت برزیل نیز آمار کرونا هر روز در این کشور در حال رکورد زدن است و در شبانه روز گذشته ۱۲۶۹ مورد جدید به قربانیان کرونایی در این کشور اضافه شده است. به این ترتیب شمار کل افرادی که تاکنون بر اثر این بیماری در این کشور جان خود را از دست داده‌اند به ۴۶ هزار و ۵۱۰ نفر رسید که پس از آمریکا بیشترین آمار قربانیان کرونا در جهان محسوب می‌شود.

همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت این کشور بیش از ۳۲ هزار و ۱۸۸ ابتلای جدید به کرونا شناسایی شده و تعداد کل مبتلایان به ۹۶۰ هزار و ۳۰۹ نفر رسیده است.

در مجموع تاکنون در کل جهان هشت میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۴۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان بهداشت معتقدند علی‌رغم افزایش دوباره شمار ابتلا‌ها و قربانیان این بیماری در موج اول همه‌گیری خود قرار دارد و تنها با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی می‌توان مانع انتشار بیشتر این ویروس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار