فیسبوک جلوی انتشار اطلاعات سیاسی غلط را نخواهد گرفت

مارک زاکربرگ طی صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت تمایلی به حذف تبلیغات سیاسی غیرواقعی ندارد و امکان غیرفعال کردم آن‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال ادعای منتقدین مبنی بر تلاش فیسبوک برای انتشار اطلاعات سیاسی غلط، این شبکه مجازی تصمیم گرفت طی اقدام اخیر خود اجازه مشاهده تبلیغات و پست‌های سیاسی را بر عهده خود کاربران بگذارد. این ویژگی به گونه‌ای است که افراد حالا دیگر می‌توانند به سادگی قابلیت نمایش اطلاعات این چنینی را فعال و یا غیرفعال کنند.

اطلاعات تکمیلی از قابلیت جدید فیسبوک برای مشاهده تبلیغات سیاسی

شرکت فیسبوک با انتشار این قابلیت ادعا کرد که چنین ویژگی به دنبال انتخابات سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و آن‌ها سعی دارند با چنین قابلیتی دیگر تأثیر جدی بر روی رأی دادن افراد نداشته باشند. در ادامه پلتفرم فیسبوک همچنین یک سرویس با عنوان مرکز اطلاعات آرا در اختیار کاربران قرار خواهد داد که به افراد محل‌های ثبت رأی و آموزش‌های لازم برای نحوه رأی دادن را ارائه می‌دهد. این آموزش‌ها شامل رأی دادن از طریق اینترنت و با ایمیل نیز می‌شوند. کاربران حالا می‌توانند در فیسبوک برای خود هشدار‌های یادآوری تنظیم کنند تا از شرکت در انتخابات و رأی دادن عقب نمانند.

فیسبوک جلوی انتشار اطلاعات سیاسی غلط را نخواهد گرفت

مارک زاکربرگ در گفت‌وگوی اخیر خود اظهار داشت: «با این که بسیاری از افراد از ما انتظار دارند تا اطلاعات مربوط به حزب‌های سیاسی را حذف کنیم، ما ترجیح می‌دهیم تمرکزمان را بر روی ثبت‌نام رأی دهندگان بگذاریم و تنها مشاهده چنین اطلاعاتی را بر عهده کاربران قرار دهیم. رأی دادن بزرگ‌ترین سلاح در دموکراسی است و بهترین روش برای انتخاب یک رئیس‌جمهور لایق به حساب می‌آید».

فیسبوک مدت زیادی است که دیگر به عنوان یک منبع معتبر برای کاربران شناخته نمی‌شود، این پلتفرم نه تنها چشم خود را بر روی زورگویی‌های ترامپ بست، بلکه به دیگر سیاستمداران اجازه می‌دهد تا اطلاعات غیرواقعی خود را طی پرداخت مبلغی به عنوان تبلیغات به کاربران نشان دهند. به دنبال این مسائل فیسبوک حتی قصد ندارد اطلاعات نادرست منتشر شده از طریق این پلتفرم را از صفحات مجازی حذف کند. گفتنی است چنین مسائلی برای پلتفرم اینستاگرام نیز صدق می‌کند و فیسبوک در نظر دارد سیاست مشابه‌ای را در زیر مجموعه‌های خود اجرا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار