تمرکز سونی روی ارزش PS5 نه قیمت آن

در حالی که سونی هنوز قیمت کنسول نسل بعد خود را معرفی نکرده، رئیس پلی‌استیشن اعلام کرد که بین ارزش و قیمت این کنسول تعادل برقرار است.

تمرکز سونی روی ارزش PS5 نه قیمت آنبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگترین ایراد‌هایی که می‌توان از مراسم رونمایی PlayStation 5 گرفت این بود که زمان عرضه این دستگاه در تعطیلات ۲۰۲۰، مشتریان این کنسول انتظار دارند چقدر برای آن پول پرداخت کنند. همه می‌خواهند بدانند که قیمت PS5 چقدر خواهد بود و بر اساس گفته‌های جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن، شرکت سونی در حال کار کردن روی تعادل قیمت این محصول است، اما ارزش دستگاه را نسبت به قیمت تمام شده آن در اولویت قرار داده است.


بیشتر بخوانید


رایان در مصاحبه‌ای با BBC به مقاومت صنعت بازی در برابر دوره‌های رکود اشاره کرد، اما اطمینان داد که سونی در حال کار بر روی معادله ارزش صحیح برای PS5 است. رایان توضیح داد: خرد و تاریخ متعارف نشان می‌دهد که تجارت ما یکی از مشاغل ضد رکود است، اما من فکر می‌کنم این مسئله نیاز ما را تشدید می‌کند تا اطمینان حاصل کنیم که ما روی گرفتن معادله ارزش درست تلاش می‌کنیم و من بر ارزش بر خلاف قیمت تأکید می‌کنم.

با ارائه نسخه دیجیتال PS5 که نیاز دستگاه به دیسک‌های سخت‌افزاری را حذف می‌کند، قسمت غافلگیرکننده حدس قیمت‌های این دستگاه بر اساس نسل‌های قبل نشان داده شد. وقتی از رایان سؤال شد که آیا این تفاوت عمده قیمت را به وجود می‌آورد، او بر این عقیده ایستادگی کرد که عرضه دو مدل دستگاه صرفاً برای ارائه انتخاب به گیمر‌ها ارائه شده است. رایان ادامه داد: رسانه‌ها به زودی چیزی درباره قیمت کنسول نسل بعد سونی نمی‌شنوند، اما بسیاری از مصرف‌کنندگان ما این روز‌ها فقط به صورت دیجیتالی خرید می‌کنند. ما به این فکر کردیم که تنها کاری را انجام دهیم که هیمشه انجام داده‌ایم و آن کار، ارائه انتخاب به مشتریان است.

تمرکز سونی روی ارزش PS5 نه قیمت آن

آمازون پیش از رویداد سونی، PS5 را با قیمت ۷۰۰ دلار در لیست فروش خود قرار داده بود، اما پس از مدتی نام این کنسول را از لیست خارج و از مشتریان خود عذرخواهی کرد. علاوه بر این، مایکروسافت همچنین در مورد قیمت‌گذاری Xbox Series X خود بحث نکرده است و بنا بر گزارش‌ها، روی گزینه جایگزین خود برای کنسول نسل بعدی خود نیز کار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار