سازمان ملل: تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیون نفر بر اثر جنگ و خشونت آواره شده‌اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از آواره شدن نزدیک به ۸۰ میلیون نفر در جهان بر اثر جنگ و خشونت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه «گلوب اند میل» کانادا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد نزدیک به ۸۰ میلیون نفر بوسیله جنگ، خشونت و آزار و اذیت تا پایان سال ۲۰۱۹ به اجبار آواره شده اند که این رقم، حدود یک درصد از جمعیت جهان را نشان می‌دهد.

در گزارش سالانه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آمده است که حدود ۱۰ میلیون نفر از سال ۲۰۱۸ (تا پایان ۲۰۱۹) آواره شده اند. این گزارش این مسأله را در نتیجه درگیری‌ها خصوصا در کشور‌های جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، سوریه و ونزوئلا می‌داند. همچنین تنها ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد توانسته اند در کشور‌های دیگر دوباره اسکان داده شوند.

«رما جاموس ایمسیس» (Rema Jamous Imseis) نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در کانادا در این خصوص گفت: گزارش امسال نمایانگر چشمگیرترین افزایشی است که ما از یکسال تا سالی دیگر دیده ایم. این در واقع بالاترین میزان آوارگی است که ما تا کنون از زمان جمع آوری این اطلاعات به ثبت رسانده ایم.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین از کانادا بخاطر پذیرفتن بیش از ۳۱ هزار پناهنده در سال گذشته تقدیر کرده که این رقم، بالاترین رقم جهانی به حساب می‌آید. این در حالی است که آمریکا ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر و استرالیا ۱۸ و ۲۰۰ نفر را پذیرا بوده است.

همچنین طبق این گزارش از ۷۹.۵ میلیون نفری که در سرتاسر جهان به اجبار آواره شده اند، ۲۶ میلیون پناهنده هستند و ۴۵.۷ میلیون نفر نیز آوارگان داخلی به حساب می‌آیند. این در حالی است که ۳۰ تا ۳۴ میلیون نفر از افراد آواره کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار