دو وزیر ترکیه وارد لیبی شدند

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد وزیر امور خارجه و دارایی ترکیه امروز وارد طرابلس شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس بوک خود امروز اعلام کرد وزیر امور خارجه و دارایی ترکیه وارد طرابلس، پایتخت لیبی، شدند تا با مقامات دولت وفاق ملی دیداری داشته باشند.

دولت وفاق ملی که حمایت ترکیه برایش بسیار حیاتی است در این شبکه اجتماعی نوشت «مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به همراه برات البیراک، وزیر دارایی این کشور وارد طرابلس شدند.»

دو روز پیش، یک منبع آگاه ترک گزارش کرده بود مقامات آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی، به ریاست فائز السراج، در حال گفتگو برای استفاده احتمالی ترکیه از دو پایگاه نظامی مستقر در خاک این کشور آفریقای شمالی هستند تا آنکارا جایگاه خود را در آنجا مستحکم کند. است حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی در برابر نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، روسیه و مصر پشتیبانی می‌شود برای فائز السراج بسیار حیاتی است.

این منبع به شرط ناشناس ماندن گفت «استفاده ترکیه از الوطیا در دستور کار قرار دارد ... همچنین احتمال دارد پایگاه دریایی مصراته نیز مورد استفاده ترکیه قرار گیرد.»

نیرو‌های فائز السراج در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند نیرو‌های خلیفه حفتر را که از حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی برخوردارند به عقب برانند و مناطقی را دوباره پس بگیرند.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی، دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار