پادشاه اردن: هرگونه اقدام برای اشغال کرانه باختری ناپذیرفتنی است

ملک عبدالله دوم با تاکید بر لزوم تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی اعلام کرد هرگونه اقدام برای اشغال کرانه باختری ناپذیرفتنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بار دیگر به رژیم صهیونیستی درباره اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری هشدار داد.

وی در نشست مجازی دیروز (سه‌شنبه) که با کمیته‌ها و سران کنگره آمریکا برگزار داشت، گفت: هرگونه اقدام یک‌جانبه از سوی اسرائیل برای الحاق اراضی کرانه باختری «امری غیرقابل قبول است» و فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه را از بین می‌برد.

ملک عبدالله تاکید کرد: باید درگیری بین فلسطین و اسرائیل، بر اساس راهکار دو دولتی حل و فصل شود.

وی افزود: تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی اهمیت به سزایی دارد.

پادشاه اردن در جریان این جلسه با سران کنگره، روابط بین اردن و آمریکا و همچنین تحولات منطقه به ویژه مسئله فلسطین را بررسی کرد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین های اشغالی ملحق شود.

بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل آویو را نخواهند داشت.

سران کشور‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا طی روز‌های اخیر نامه‌هایی را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند و در آن به او درباره تبعات منفی الحاق کرانه باختری هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار