محکومیت الحاق کرانه باختری از سوی کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای طرح بنیامین نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و حمایت آمریکا از این طرح را محکوم کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بین‌المللی دانسته و حمایت آمریکا از این رژیم را محکوم کردند.

امروز در بیانیه‌ای که بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان سازمان ملل آن را امضا کرده‌اند تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌های فلسطین نشین کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و حمایت آمریکا از این تصمیم محکوم شده است.

در این بیانیه با اشاره به آنکه اگر ۳۰ درصد از کرانه باختری الحاق شود دیگر جایی برای فلسطینی‌ها نخواهد ماند، آمده است: «الحاق کرانه باختری با منشور سازمان حقوق بشر و کنوانسیون ژنو منافات داشته و نقض قوانین بنیادینی است که بار‌ها از سوی سازمان ملل و مجمع عمومی وضع و بر آنها تأکید شده است.»

تاکنون از سوی رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو هیچ واکنشی به این بیانیه منتشر نشده است.

پیش‌تر نتانیاهو تاریخ ۱ ماه ژوئیه (۱۱ تیر) را برای الحاق کرانه باختری در نظر گرفته بود و انتظار تائید از سوی آمریکا را داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار