فروش زردآلو به جای جشنواره

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند گفت: با کمک شبکه‌های مجازی، فروش ۳ روزه‌ی زردآلوی بابتنگل با تخفیف ویژه و به جای جشنواره سالانه انجام می شود.

محمد اسلامی ،رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: یکی از اهداف جشنواره‌های روستایی توجه به معرفی، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی روستاییان است که با توجه به حضور میهمان ناخوانده‌ ی (کرونا) که مدتها است خودش را به جهان تحمیل کرده امسال شکل برگزاری جشنواره‌های زرند  تغییر کرد.

محمد اسلامی افزود: امسال و برای اولین بار زمان فروش ویژه‌ی زردآلوی بابتنگل به ۳ روز افزایش یافته و این بدلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا است.

اسلامی گفت: ویروس کرونا تاثیرات بسیار بدی روی رشد و توسعه‌ی گردشگری و خصوصا گردشگری‌های مبتنی بر شکرگزاری محصولات روستایی داشته است، اما ما تلاش کرده ایم ضمن درک موضوع شیوع کرونا؛ شرایط را برای معرفی و فروش محصولات کشاورزان روستایی که بعضا تمام درآمد یک خانواده را در طول سال تشکیل می دهد تسهیل کنیم.

دبیر اجرایی ستاد زرند شهر جشنواره‌های کشور اظهارکرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی کشاورزان و باغداران بابتنگلی امسال بدون برگزاری هیچ اجتماعی صرفا برای حمایت از تولیدات کشاورزان از صبح روز چهارشنبه تا غروب روز جمعه کشاورزان و باغداران منطقه‌ی بابتنگل قدمگاه با حضور در باغات کشاورزی خود نسبت به فروش زردالوی خود با تخفیف بسیار ویژه اقدام خواهند کرد.

محمد اسلامی افزود:در راستای رعایت موازین بهداشتی، دهیاری و شورای اسلامی روستا و خانه‌ی بهداشت و اعضای پایگاه مقاومت بسیج روستا همکاری تنگاتنگی برای حمایت از تولیدات کشاورزان روستا اعمال خواهند داشت.

رییس میراث زرند خطاب به شهروندان زرندی خواست تا با درک شرایط ویژه‌ی کرونایی نسبت به حضور کوتاه مدت در روستا اقدام کنند.

اسلامی از اطلاع رسانی لحظه به لحظه با تلاش شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع شهروندان از شرایط ترافیکی مسیر و نیز میزان استقبال و حضور مردم در باغات خبر داد و گفت: با استفاده از این روش، علاقمندان به حضور در روستا زمان‌هایی که برای سفر به روستا را مناسبتر تشخیص دهند برنامه ریزی خواهند کرد.

علیزاده دهیار بابتنگل هم گفت: کنترل ورود خودرو‌ها به محدوده باغات به همت تعدادی از بسیجیان روستا انجام خواهد شد تا از ازدحام جمعیت در روستا جلوگیری شود.

دهیار بابتنگل با اعلام برگزاری این شبه جشنواره در ۳ روز افزود: فروش محصول زردآلوی بابتنگل قدمگاه از چهارشنبه ۲۸ خرداد تا غروب جمعه ۳۰ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار