بسته اخبار انتظامی؛

ازدستگیری سارقان دوربین‌های مداربسته تا کشف لوازم آرایشی قاچاق درسیرجان

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۶ خرداد ماه همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته خبر‌های انتظامی امروز می‌خوانیم:

کشف ۱۸۹ کیلوگرم تریاک در زهکلوت

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر از کشف ۱۸۹ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت" خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت"با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله موادمخدر از حاشیه دشت "جازموریان" با خبر شدند.

او بیان داشت: در همین راستا مأموران این یگان با استقرار و گشت زنی در چند نقطه بیابانی به یک دستگاه خودروی وانت عبوری از نقاط صعب العبور مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ روانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۸۹ کیلوگرم تریاک کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند با انعکاس موارد مشکوک به پلیس یاریگر خادمان نظم و امنیت باشند.

توقیف ۵۳۶ وسیله نقلیه متخلف در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از توقیف ۵۳۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان زرند با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش عمومی و کاهش تخلفات رانندگی، طرح توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های متخلف را از ابتدای سال به مرحله اجرا گذاشته اند.

او افزود: در راستای برقراری امنیت عمومی و انضباط ترافیکی و برخورد با رانندگان هنجارشکن و متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۲ دستگاه خودرو و ۲۳۴ موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال شده است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به نقش خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم برای پیشگیری از حوادث رانندگی گفت: آموزش فرهنگ ترافیک از دوران کودکی در خانه و مدرسه نقش مهمی در کاهش حوادث و تخلفات راهنمایی و رانندگی در جامعه دارد.

سرهنگ خدادادنژاد با تاکید بر پایبندی همشهریان به قوانین و مقررات گفت: رعایت قوانین و مقررات و قانونمند بودن سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

پایان کار سارق محتویات خودرو در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق محتویات خودرو و کشف ۲۲ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات خودرو، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در همین رابطه مأموران کلانتری ۱۹ شهر کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر سارق را شناسائی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ فداء بیان داشت: متهم که در ابتدا منکر هرگونه سرقت بودند در مواجهه با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به ۲۲ فقره سرقت شامل، ۱۶ فقره سرقت محتویات خودرو و ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست: به هشدار‌های پلیس توجه کنند و از پارک خودرو در نقاط خلوت بپرهیزند و وسایل نقلیه خود را با وسایل بازدارنده مانند دزدگیر و وسایل هشدار دهنده مجهز نمایند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک موضوع را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۵۶ کیلو تریاک در کرمان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵۶ کیلو تریاک و دستگیری یک متهم در عملیات ماموران مواد مخدر استان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در اجرای طرح‌های مستمر مبارزه با سوداگران مرگ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی آگاه شدند قاچاقچیان قصد دارند محموله‌ای از مواد مخدر را از شهرستان‌های جنوبی کرمان به مرکز استان و سپس به استان‌های غربی کشور حمل کنند.

او افزود: بلافاصله مراتب دردستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضایی ۲ اکیپ از ماموران عملیات ویژه این پلیس به مسیر‌های تردد احتمالی قاچاقچیان، اعزام و به یک دستگاه پژو پارس در محور بردسیر - سیرجان مشکوک و آن را متوقف کردند.

سردار ناظری بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور ۲۵۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به تحویل متهم و مواد مخدر کشف شده به مراجع قضایی گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود که شهروندان نیز می‌توانند با انعکاس موارد مشکوک به پلیس یاریگر خادمان نظم و امنیت باشند.

توسعه پایش تصویری لازمه ارتقا امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: بهبود و توسعه عملکرد پایش تصویری در نقاط جرم خیز، زمینه ساز ارتقا امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم خصوصا سرقت است.

سرهنگ محمدرضا فداء در در جمع روسای ادارات شهر که در فرمانداری کرمان برگزار شد، گفت: بهبود و توسعه عملکرد پایش تصویری در نقاط جرم خیز، زمینه ساز ارتقا امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم خصوصا سرقت است که برای این امر نیاز به همدلی و همکاری همه سازمان‌های متولی امر است.

او با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در زمینه پایش تصویری در شهر کرمان تصریح کرد: باید در زمینه تعیین نقاط جرم خیز توسط کارشناسان و نصب سامانه نظارت تصویری تلاش بیشتری انجام شود تا بتوان از این سامانه در پیشگیری از جرایم بهره‌های لازم را برد.

سرهنگ فداء در ادامه به رشد بی رویه کارگاه‌های ضایعاتی در شهر کرمان و اثر گذاری این کارگاه‌ها در افزایش سرقت اشاره کرد و افزود: سازمان‌های متولی امر باید هرچه سریع‌تر با احداث شهرک بازیافت در زمینه ساماندهی این کارگاه‌ها همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این مطلب که اجرای طرح‌های پیشگیرانه به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با افراد متخلف صورت می‌گیرد گفت: ناجا در تامین امنیت جامعه و ارتقای آرامش مردم با انجام طرح‌های پیشگیری ماموریت خطیری بر عهده دارد که اجرای موثر این ماموریت مستلزم مشارکت و همدلی سازمان‌های مختلف در امری پیشگیری از جرایم خصوصاً سرقت است.

سارق دوربین‌های مداربسته در حین سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۷ فقره سرقت دوربین‌های مدار بسته در معابر عمومی و دستگیری یک سارق در حین سرقت توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین‌های مداربسته از معابر عمومی و اماکن خصوصی در شهر کرمان، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران کلانتری ۱۳ شهر کرمان در حین گشت زنی‌های شبانه و هدفمند موفق شدند سارق را در حین سرقت از معابر شهری دستگیر و جهت بازجوئی به کلانتری منتقل کنند.

سرهنگ فداء افزود: متهم با قرار گرفتن در برابر مدارک و مستندات پلیس در بازجوئی‌های تخصصی ماموران به ۱۷ فقره سرقت دوربین‌های مداربسته از معابر عمومی و اماکن خصوصی در شهر کرمان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به دستگیری ۲ مالخر در این پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی شهروندان را به نصب دوربین‌ها در محل‌های دور از دسترس سارقان و مستحکم کردن دوربین‌ها بوسیله حفاظ و پیچ و مهره‌های قوی توصیه کرد.

کشف بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوانواع مواد مخدر در شهرستان کهنوج

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج گفت: با تلاش ماموران انتظامی میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم بوده است.

سرهنگ شاهپور بهرامی گفت:با تلاش ماموران انتظامی پلیس کهنوج از ابتدای سال جاری تاکنون چندین باند حمل مواد مخدر منهدم شده است.

او افزود:در این راستا طی این مدت ۲ تن و ۶۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر و تعدادی سلاح ممنوعه متعلق به قاچاقچیان نیز کشف شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج دستگیری ۲۵ قاچاقچی، ۲۸ خرده فروش و ۲۲ معتاد متجاهر را از دیگر دستاورد‌های پلیس این شهرستان عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه قاچاقچیان نیز توقیف شده است.

سرهنگ"بهرامی"اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و پیشگیری موثر از فعالیت علنی و پنهان عوامل توزیع مواد مخدر با تکیه بر اقدامات اطلاعاتی و مشارکت‌های مردمی را یکی از اولویت‌های پلیس عنوان کرد.

او با هشدار به خانواده‌ها تصریح کرد:مواد مخدر چنان آرام و بی صدا بر جسم و روان مصرف کنندگان مستولی می‌شود که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی‌آورد از اینرو خانواده بعنوان نخستین نهاد موثر در این زمینه می‌تواند با ایجاد آرامش بین اعضا و افزایش اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری صحیح در شرایط آسیب زا را به وجود آورد.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در سیرجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف برخی از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال از یک باب مغازه در شهرستان سیرجان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا از دپوی کالای قاچاق در یک باب مغازه مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و با حضور در محل از این مغازه ۲ هزار و ۲۳۵ قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری و معرفی صاحب این اجناس به مقامات قضایی گفت: کارشناسان ارزش ریالی این اقلام را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند که قطعا ضرر و زیان ورود و توزیع غیرمجاز آن‌ها با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار گسترده‌تر از زیان‌های اقتصادی آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار