احتمال بروز پیک دوم کرونا در مهرماه به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی، پیک دوم بیماری کرونا در مهر ماه همراه با بیماری آنفولانزا منجر به افزایش مرگ و میر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جمع خبرنگاران گفت: کنترل یک اپیدمی ویروسی در این حد و وسعت، کار دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نیست و مردم و سایر دستگاه‌ها هم باید همکاری نمایند.

او افزود: رفع برخی از محدودیت ها، سبب افزایش ابتلا به بیماری کرونا شد و هر قدر فاصله اجتماعی کمتر شود، بروز بیماری هم بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: علت افزایش تست‌های مثبت کرونا در گناباد، به دلیل انجام تست‌های روزانه بیماریابی در شهرستان است و به محض اینکه تست بیماری مثبت شد، از نزدیکان وی نیز تست کرونا گرفته می‌شود و اکثر بیماران کرونایی به صورت سرپایی هستند.

باذلی بیان کرد: فعالیت درمانی بیمارستان علامه بهلول گنابادی به حالت عادی برگشته است و هیچ خطر ابتلایی بیماران عادی در بیمارستان را تهدید نمی‌کند و همه اقدامات جراحی و بستری‌های غیر اورژانسی در بیمارستان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: ۵۰ طرح تحقیقاتی نیز با موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حال انجام است.

انتهای پیام// ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من از کنکور میترسم
آخرین اخبار