شاه حسینی: بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال دهن کجی به افکار عمومی است

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال یک دهن کجی به افکار عمومی است و جامعه فوتبال مخالف این اتفاق است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحمان شاه حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رابطه با قانونی بودن بازگشت علی کفاشیان، عباس ترابیان و مهدی تاج به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این مساله توهین به قوانین داخلی و بین المللی است و این کار یک مانور متقلبانه خواهد بود. من دلایلی برای غیر قانونی بودن بازگشت این ۳ نفر به فوتبال این کشور دارم. به نظرم  کفاشیان فوتبال ما را به یک خرابه تبدیل و  مهدی تاج هم آن را ویران کرد.

او ادامه داد: پرونده محکومیت قطعی کفاشیان در احکام قضایی فوتبال که حکم آن صادر شده، هنوز اجرا نشده و با توجه به استعفای کفاشیان، او از تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۳۹۷ به طور متوالی مرتکب غیبت غیر موجه در محل خدمت خود شده است. مطابق ماده ۳۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال، مجمع این فدراسیون باید نسبت به اخراج کفاشیان اقدام می‌کرد.

شاه حسینی افزود: طبق قانون، هیئت رئیسه فدراسیون موظف است تخلفات مدیران را به مجمع گزارش دهد تا مجمع درباره آن‌ها تصمیم گیری کند. گزارش ندادن هیئت رئیسه به مجمع نیز یک تخلف محسوب می‌شود. یکی از دلالیل دیگری که باعث می‌شود حضور مجدد  کفاشیان و تاج در فدراسیون فوتبال غیر قانونی باشد، وجود شاکیان متعدد این ۲ نفر در پرونده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی است. گزارش این پرونده در صحن علنی مجلس قرائت شده و این پرونده در حال رسیدگی است.

او ادامه داد: مدت ۴ ساله ریاست این افراد در مقام ریاست فدراسیون فوتبال منقضی شده است و دیگر نمی‌توانند به کار خود در این فدراسیون ادامه دهند.

پرونده کفاشیان باید به مراجع قضایی ارجاع شود

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره محرومیت ۵ ساله کفاشیان اظهار کرد: بنده به عنوان یک حقوق دان اعتقاد دارم این پرونده گذشته از آن که یک تخلف فوتبالی محسوب می‌شود، با توجه به موضوع، این پرونده از لحاظ حقوقی دارای عنوان مجرمانه نیز هست و باید مسئولان فدراسیون فوتبال این پرونده را به دادستان عمومی انقلاب اسلامی ارجاع دهند تا در آن جا هم به جرم کیفری کفاشیان رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید:


شاه حسینی در رابطه با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیأت رئیسه‌ای که در فدراسیون قرار دارند به صورت یک تیم هستند. اگر اداره فدارسیون فوتبال، چیزی جز زحمت برای آن‌ها ندارد، از این فدراسیون بروند و بگذارند افراد دیگری در این فدراسیون خدمت کنند.

او ادامه داد: باید در این گونه مواقع مراجع بین المللی و داخلی از جمله مراجع قضایی، مجلس و سازمان بازرسی ورود کنند. خوشحال هستم سازمان بازرسی به قرارداد ویلموتس ورود کرده و اگر سازمان بازرسی کشور به موضوعی ورود کند و به این نتیجه برسد که آن فرد مرتکب تخلف شده، مرجع قضایی مکلف است خارج از نوبت به آن جرم رسیدگی کرده و فرد خاطی را محاکمه کند.

شاه حسینی در پایان گفت: اهالی فوتبال از مدیریت این افراد در فدراسیون فوتبال ناراضی هستند. طرح مساله بازگشت کفاشیان و تاج به فدراسیون فوتبال یک دهن کجی به افکار عمومی است. بالای ۹۵ درصد از افراد واقعی جامعه فوتبال با بازگشت این متخلفان به فدراسیون فوتبال مخالف هستند. به نظر من طرح مساله بازگشت آن‌ها به فدراسیون فوتبال مانوری بود برای سنجیدن واکش مردم به بازگشت این ۲ نفر که خدا را شکر با مخالفت مردم رو به رو شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار