دادرس: حکم کفاشیان و ترابیان از نظر من مشکوک است/ حقوقدان‌های کمیته استیناف قانون را نمی‌دانند!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: وقتی در جریان صدور حکم پرونده کفاشیان و ترابیان نبودم، از نظر من این حکم مشکوک است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره رای این کمیته مبنی بر کاهش محرومیت علی کفاشیان و عباس ترابیان بیان کرد: من از طریق یک خبرگزاری متوجه این حکم شدم و تاکنون سایت فدراسیون آن را اعلام نکرده که این موضوع خودش نوعی خلاف است.

وقتی افراد به دروغ عادت کنند، هر نوع اتهامی می‌زنند

دادرس درباره اینکه سایر اعضای کمیته استیناف اعتقاد دارند او تمام آرای این کمیته را در رسانه‌ها اعلام می‌کند، گفت: زمانیکه افراد به دروغ عادت کنند، همه نوع تهمتی هم می‌زنند. احترام گذاشتن به من و اینکه خیلی‌ها می‌گویند دادرس استخوان خرد کرده فوتبال است، برای بعضی‌ها خوشایند نیست. تهمت زدن خیلی راحت بوده، اما برای رفع اتهام باید تلاش زیادی کرد.

تهمت زدن آقایان به من از روی بی تقوایی شان است

او ادامه داد: من تاکنون یک بار هم آرای کمیته استیناف را در رسانه‌ها اعلام نکرده ام. تهمت بدی به من زده اند که از بی تقوایی شان بوده، اما آن را تحمل می‌کنم چراکه من و امثال من در ورزش می‌مانیم. آقایان با یک حکم می‌آیند و می‌روند. من ۳۵ سال کارگر ورزش و فوتبال هستم. به همین دلیل مردم به من احترام می‌گذارند و مشکل آقایان همین است.


بیشتر بخوانید:


آقایان برای پاسخگو نشدن به رسانه‌ها از فدراسیون در رفتند

دادرس درباره گلایه‌های اعضای کمیته استیناف نسبت به مصاحبه کردن او درباره پرونده دیدار سپاهان با پرسپولیس گفت: زمانیکه من آن مصاحبه را انجام دادم، حکم بازی اعلام شده بود. حکم محرمانه نبود. البته پس از اینکه آقایان متوجه شدند رسانه‌ها مقابل ساختمان فدراسیون حضور دارند، در رفتند تا بار مسئولیت پاسخگویی روی دوش شان نیفتد، اما صادقانه بگویم من بازی خوردم.

کمیته استیناف

مرا بایکوت کرده و صالحی پرونده کفاشیان و ترابیان را به خانه اش برد

او درباره دلیل بی اطلاعی اش از صدور حکم کفاشیان و ترابیان اظهار داشت: علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف پرونده را به خانه اش برده بود. وقتی هم از او درباره آخرین وضعیت پرونده سوال می‌کردیم، جواب می‌داد مشغول پیگیری پرونده از بازرسی و... هستیم. به او گفتم زودتر حکم را صادر کنید چراکه با تاخیر افتادن در این کار، خودمان زیر سوال می‌رویم، اما هر روز امروز و فردا کرد. سپس بهانه‌ای دستش آمد و به همراه سایر اعضای کمیته مرا بایکوت کرده و خارج از کمیته استیناف برای صدور رای نهایی جلسه گذاشتند.

حکم صادر شده برای کفاشیان و ترابیان مشکوک است

دادرس افزود: من در جریان صدور حکم نبوده ام و الان ادعا می‌کنم کاهش محرومیت کفاشیان و ترابیان مشکوک است. آقایان ثابت کنند این موضوع مشکوک نیست. آن‌ها باید حکم را به دبیرکل فدراسیون بدهند تا او از طریق سایت رسمی فدراسیون حکم را اعلام کند، اما صالحی از طریق یک خبرگزاری حکم را اعلام کرد. هنوز هم روی سایت فدراسیون منتشر نشده است. وقتی من در جلسه نیستم احساس می‌کنم آقایان یک کار‌هایی کرده اند و به همین دلیل می‌گویم این حکم مشکوک است.

از اعضای کمیته استیناف عصبانی ام، اما آن‌ها آدم‌های سلامتی هستند

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ادامه داد: امیدوارم قضاوت من اشتباه باشد. با وجود عصبانیتم از اعضای کمیته استیناف، وجدان را زیر پا نگذاشته و می‌گویم آدم‌های سلامتی هستند. هرچند آن‌ها به من تهمت زدند، اما من به کسی تهمت نمی‌زنم. البته فقط علیرضا صالحی چنین تهمتی به من زد.

اعلام حکم پیش از منتشر شدن آن در سایت فدراسیون غیرقانونی است

او ادامه داد: بشر ممکن الخطا است و شاید همکاران من در کمیته استیناف اشتباه کنند. آن‌ها بدون اطلاع من، حکم را صادر و اعلام کرده اند که اعلام حکم پیش از منتشر شدن آن در سایت فدراسیون غیرقانونی است.

نمی‌دانم چه چیزی در کشوی «محمد نبی» گیر می‌کند

دادرس درباره اینکه آیا همچنان احکام کمیته‌های قضائی فدراسیون در کشوی جادویی مهدی محمد نبی گیر می‌کند یا خیر، گفت: من نمی‌توانم درباره ابن موضوع قضاوت کنم و از خود نبی بپرسید (با خنده) نمی‌خواهم حرف خلاف یا اشتباهی بزنم. من در فدراسیون حضور دارم، اما مسئول اعمال سایر افراد نیستم که چه چیزی در کشوی نبی گیر می‌کند یا نمی‌کند (با خنده) هر روز بغل دبیرکل ننشسته ام تا بدانم او چه می‌کند، اما باز هم می‌گویم اعلام حکم به این شکل اشتباه است.

صالحی خواب نما شده است

او اظهار داشت: آقایان افتخار می‌کنند مرا بایکوت کرده اند، اما همچنان عضو کمیته استیناف هستم و اگر خلافی باشد، از سایر اعضاء رخ داده است. البته در ۲،۳ روز آینده تکلیف مشخص می‌شود چراکه وضعیت فدراسیون تا این اندازه هم بلبشو نیست. سر مسئولان فدراسیون به دلیل درگیری آن‌ها به بحث اساسنامه فدراسیون خیلی شلوغ است. من هم تاکنون صحبت نکرده بودم تا ذهن مدیران فدراسیون به هم نریزد، اما صالحی خواب نما شده و علیه من صحبت کرد.

آقایان حقوقدان قانون را نمی‌دانند

دادرس ادامه داد: آقایان حقوقدان قانون را نمی‌دانند و می‌گویند دادرس حقوقدان نیست. به آن‌ها گفته ام آیین نامه کمیته استیناف را بخوانید تا متوجه شوید حضور من در این کمیته به دلیل سابقه فوتبالی ام است و ارتباطی به حقوق ندارد. به صالحی هم گفته ام طبق بند ۳۵ و ۳۸ نمی‌تواند مرا کنار بگذارد. اگر می‌خواهد با من کار نکند، نامه‌ای به رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بنویسد تا آن‌ها تصمیم بگیرند. فعالیت من در کمیته استیناف ارتباطی به صالحی ندارد. من حقوقدان نیستم، اما آقایان حقوقدان تابع قانون باشید. باید بدانید سرخود نمی‌توانید مرا کنار بگذارید.

با کنار گذاشتن من به آقایان جایزه نمی‌دهند

او اظهار داشت: از حق نمی‌گذرم در جلسه کمیته استیناف فضای دموکراتیک حاکم بود. از این لحاظ آقایان کمیته را تایید می‌کنم، اما رفتار اخیرشان غلط و دور از شأن بود. کلمات سخیفی را هم برای من به کار برده و گفتند دادرس را کنار گذاشتیم. من هم می‌گویم جایزه اش برای خودتان، اما قانونی عمل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
آقای دادرس عزیز ،آخر پیری کمتر اراجیف بگو .
آخرین اخبار