هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازی جدید سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به اینکه تحریم تسلیحاتی ایران رو به پایان است، سازمان ملل بازی جدیدی را برای اتهام زنی به ایران آغاز کرده است.

بازی جدید سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایرانحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر فروش سلاح ایران به یمن، گفت: باتوجه به اینکه مسئله تحریم تسلیحاتی ایران رو به پایان است و سازمان ملل باید طرح تحریم تسلیحاتی ایران را لغو کند، سازمان ملل بازی جدیدی را با فشار واشنگتن، ریاض و لابی صهیونیستی برای اتهام زنی به ایران مطرح کرده است.

او افزود: عربستان سعودی جنایت‌های بی شماری علیه مردم بی دفاع یمن انجام داده و نیرو‌های مسلح انصارالله و کمیته‌های انقلابی در طول ۵ سال گذشته با استفاده از امکانات بومی خود توانستند توازن استراتژیکی در دفاع از مردم یمن ایجاد کنند و با اتکا بر امکانات خود، انواع موشک‌های بالستیکی را تولید کرده و عمق اراضی عربستان سعودی را هدف قرار داده اند.

هانی‌زاده با اشاره به تجهیزاتی که ارتش یمن تولید کرده است، ادامه داد: این موضوع برای آمریکا و غرب قابل قبول نیست که کشور فقیری مانند یمن بتواند به موشک‌هایی با فناوری بالا دست پیدا کرده و نوعی موازنه قدرت را در جنگ عربستان علیه یمن ایجاد کنند؛ بنابراین در حال حاضر اتهام زنی‌ها به سمت و سوی ایران نشانه رفته است تا سازمان ملل در آینده بتواند قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تصویب کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تلاش‌های آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، اظهار کرد: به هر حال واشنگتن و ریاض با شکست مواجه خواهند شد و هر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که علیه ایران مطرح شود، با وتوی روسیه و چین مواجه خواهد شد؛ بنابراین آمریکایی‌ها نخواهند توانست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را بار دیگر تصویب کنند؛ در نتیجه به نظر می‌رسد این موضوعات یکسری اتهام زنی‌های بی حاصل است که پشت پرده آن مثل آمریکا، رژیم آل سعود و لابی صهیونیسم وجود دارد که هدف آن انزوای ایران است.

او ادامه داد: در حالی که یمن از زمین، دریا و هوا به مدت ۵ سال محاصره است، این سوال مطرح می‌شود که ایران چگونه توانسته موشک‌های برد بالا و بالستیکی به این کشور ارسال کند؟ این موضوع در حالی که ماهواره‌های آمریکایی تمام مناطق یمن را رصد کرده و به هیچ کشوری اجازه فروش اسلحه به یمن نمی‌دهد قابل قبول نیست؛ این سلاح‌ها توسط ارتش یمن تولید شده، با دقت بالا مناطق استراتژیک و مهم عربستان سعودی را مورد هدف قرار داده و ایران هم هیچ نقشی در این اقدامات ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
آخرین اخبار