پزشک نساجی مازندران:

برگزاری بازی‌های لیگ برتر باعث آسیب دیدگی بازیکنان می‌شود

مصطفی اکبری گفت: همه پزشکان تیم‌های لیگ برتر معتقدند که برگزاری مابقی بازی‌های لیگ برتر فوتبال باعث آسیب دیدگی بازیکنان می‌شود.

مصطفی اکبری پزشک تیم فوتبال نساجی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با ازسرگیری بازی‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم فوتبال از لحاظ سرگرمی و اقتصادی اهمیت دارد و با توجه به اینکه اقتصاد هزینه بردار است این مقوله در فوتبال ما نمی‌گنجد. البته سازمان لیگ منافعی از برگزاری مسابقات دارد و قراردادهایش را با حامیان مالی بسته و به همین علت به انجام بازی‌ها پافشاری می‌کند. 

پزشکان تیم ها متفق القول هستند که برگزاری  بازی‌های باقی مانده باعث آسیب دیدگی بازیکنان می‌شود

اکبری بیان کرد: در صورت برگزاری مسابقات بخش سلامت ورزش کشورمان زیر سوال می‌رود و پزشکان تیم‌های لیگ برتر متفق القول هستند که برگزاری  بازی‌های باقی مانده باعث آسیب دیدگی بازیکنان می‌شود. به هر حال  سازمان لیگ با لجاجت و پافشاری قصد دارد که بازی‌ها انجام شود که این موضوع به سلامت ورزشکاران صدمه می‌زند. به نظرم یک سال فوتبال نداشته باشیم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.  

پزشک نساجی مازندران گفت: برخی از افراد می‌گویند که سایر مشاغل فعالیت خود را آغاز کرده اند و مسابقات فوتبال هم باید شروع شود، اما آن‌ها باید بدانند که فعالیت برخی از شغل‌ها در جامعه ضروری است و این کار‌ها از نان شب هم واجب‌تر هستند.

پزشک تیم فوتبال نساجی

بهترین عملکرد را در اجرای پروتکل های بهداشتی داشته ایم 

اکبری درباره گرفتن تست کرونا از بازیکنان نساجی بیان کرد: تست‌های اولیه اعضای تیم ما منفی بوده است و ما با وجود مخالفت با برگزاری رقابت های لیگ نوزدهم بهترین عملکرد در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشته ایم. البته هشدار می‌دهیم که انجام بازی‌ها خطرناک است و مصدومیت‌ها را بیشتر می‌کند. علاوه بر این تست‌های بعدی کرونا را طبق پروتکل بهداشتی چند روز قبل از مسابقات از همه اعضای تیم می‌گیریم.  

پزشک نساجی مازندران درباره اینکه پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر کشورمان قابل اجرا است، گفت: مسئولان پروتکل بهداشتی را از لیگ فوتبال آلمان الگو برداری کرده اند که اجرای این پروتکل سخت است، چون باید ۵ روز یک بار تست کرونا گرفته شود که به علت هزینه‌های زیاد این کار قابل اجرا نیست. همچنین بازیکنان در ۲ گروه و کادر فنی در ۴ گروه باید تفکیک شوند که این موضوع باعث می‌شود کیفیت فنی کاهش یابد. ما در بازی دوستانه برابر تیم گل گهر سیرجان به رختکن نرفتیم، چون باید بازیکنان از هم جدا می‌شدند به همین علت آن‌ها با فاصله در زمین لباس‌های خود را تعویض کردند. همچنین تب سنجی به طور مرتب انجام می‌شود، اما انجام برخی از کار‌ها هزینه بردار است.  

او افزود: با توجه به اینکه احساس می‌کردیم که اخذ تست‌های کرونا برای ما بار حقوقی دارد به همین علت این تست‌ها را در آزمایشگاه مورد تایید خلیلیان مسئول فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دادیم.  

پیشنهاد برگزاری بازی ها در ورزشگاه کارگران را داده ایم 

اکبری درباره مشکلات چمن مصنوعی ورزشگاه نساجی مازندران گفت: به هر حال مشکلاتی وجود دارد، اما به مدیریت باشگاه پیشنهاد داده ایم که در ورزشگاه کارگران مسابقات خود را برگزار کنیم. برگزاری مسابقات در ورزشگاه کارگران به نفع تیم نساجی است و در روند سلامت بازیکنان کمک می‌کند.  

پزشک نساجی مازندران بیان کرد: طبق پروتکل بهداشتی ماساژ و تماس با بازیکنان ممنوع است و ما نمی‌دانیم زمانی که بازیکن مصدوم می‌شود به چه صورت او را درمان کنیم. همچنین کرونا همانند چک برگشتی برای بازیکنان استرس ایجاد می‌کند و این موضوع میزان آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد. به هر حال ما اعتراض خود را در مورد برگزاری بازی‌ها اعلام کردیم، اما تابع قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و تلاش می‌کنیم همه موارد را اجرا کنیم.


بیشتر بخوانید:


 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
آسیب دیدگی چیه داداش، انگار تو باغ نیستی!
الان شرایط طوری شده نصف بازیکنای لیگ هم بمیرن، بازی ها برگزار میشه، مگه خبر نداری سوگولی لیگ گفته باید لیگ برگزار بشه و تمام!!
آخرین اخبار