هفته‌ای گرم پیش روی بوشهری‌ها/ موج دریا هم به حدود ۲.۵ متر می‌رسد

هواشناسی پیش بینی کرد دمای هوا این هفته در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد

موج دریابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود در هفته پیش رو دمای هوا در برخی از روز‌ها در مناطقی از استان به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

زهرا راستگو افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی وضعیت جوی و دریایی همچنین نشان می‌دهد به سبب وزش جریان‌های شمالی به نسبت شدید در استان و بر روی دریا، خلیج فارس امروز تا اواسط هفته به تناوب مواج خواهد بود. ضمن اینکه همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک نیز در برخی نقاط رخ می‌دهد.

او با اشاره به وضع جوی ودریایی تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان را صاف همراه با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی کرد.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات به خصوص بر روی دریا ۱۸ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو افزود: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در در سواحل جنوبی در برخی ساعات تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته برازجان و دیر با ۴۸ درجه سلسیوس، گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۱۶ بامداد، جزر اول ساعت ۳۱: ۰۸، مد دوم ساعت ۱۵:۱۴ و جزر دوم ساعت ۲۲:۱۴ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.