دما در برازجان و دیر به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید/ دما در بقیه شهر‌ها بین ۴۰ تا ۴۹ درجه

گرما این روزها در استان بوشهر به اوج رسیده به طوری که دما در شبانه روز گذشته در شهرهای برازجان و دیر ۵۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  همان طور که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود، مردم استان بوشهر پنجشنبه گرمی را سپری کردند و امروز هم گرما ادامه دارد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، در میان ۱۱ ایستگاه هواشناسی استان در شبانه روز گذشته برازجان و دیر با ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر‌ها بوده‌اند و بقیه شهر‌ها نیز دمای ۴۰ تا ۴۹ درجه را ثبت کرده‌اند.

هادی سالاری افزود: دما در اهرم، خورموج و دیلم نیز به ۴۹، جم و کنگان ۴۶، عسلویه ۴۴، گناوه ۴۱ و بوشهر و خارگ ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

او ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که  امروز تا اواخر یکشنبه هفته آینده وزش باد‌های شمال غربی به نسبت شدید بر روی خلیج فارس و سواحل استان ادامه خواهد داشت. در این مدت احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی کرد.

سالاری افزود: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد اما امروز سرعت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی بر روی دریا گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

او ادامه داد: ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ و امروز گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و امروز گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت ۲۵: ۰۱، مد اول دریا ساعت ۰۸:۱۰ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۴۸ مد دوم ساعت ۲۱:۴۰ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.