افزایش ۸۳ درصدی انتقال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل

مدیر شرک پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش ۸۳ درصدی انتقال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرک پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل در سه ماهه نخست امسال ۸۳ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۶۸ میلیون لیتر نفتگاز از طریق خطوط لوله از انبار نفت اردبیل به نیروگاه انتقال یافته، که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرک پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل افزود: علت اصلی این افزایش شروع ذخیره‌سازی به موقع سوخت زمستانی در مخازن نیروگاه است.

مدنی همچنین درباره مصرف نفتگاز بخش غیرنیروگاهی نیز گفت: مصرف بخش غیرنیروگاهی این فرآورده، در بازه زمانی یاد شده متوسط روزانه به مقدار ۶۶۰ هزار لیتر بوده است.

شایان ذکر است نیروگاه گازی سبلان اردبیل عمده‌ترین مصرف کننده نفتگاز منطقه می‌باشد که نفتگاز مصرفی خود را از (طریق خط لوله) از انبار نفت اردبیل دریافت می‌دارد که این مقدار سوخت جهت ذخیره سازی و مصرف در فصل زمستان می‌باشد که در زمان اوج مصرف گاز شهری در سرما و برودت هوا برای جلوگیری از افت فشارگاز، مصرف گاز طبیعی نیروگاه متوقف شده و از سوخت دوم نفتگاز جهت تولید برق استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.