برداشت محصول از اراضی بیابانی با همت کارمند بازنشسته اراکی

با همت کارمند بازنشسته در روستای حاجی آباد اراک ۱۰۰هکتار اراضی بیابانی به محصول رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با همت کارمند بازنشسته آقای جعفرمحمودی  ۱۰۰هکتار اراضی بیابانی روستای حاجی آباد اراک احیا شده وزیر کشت محصول رفته است.

جعفرمحمودی کشاورز با همت و کارآفرین پس از بازنشستگی به روستای روستای حاجی آباد اراک روستای پدری برگشته و اراضی بیابانی را احیا وزیر کشت برده است.

جعفرمحمودی کشاورز کارآفرین  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: زمین‌های کشاورزی روستا بدلیل کم آبی از ۲۵ سال قبل کشت نشده و تبدیل به بیابان شده بود، اما پس از بارندگی‌های دوسال گذشته وبا تلاش دو ساله یک حلقه چاه آب موجود احیا شد ونیمی از این اراضی به صورت کشت آبی ونیم دیگر زیر کشت دیم رفته است.

محمودی افزود: برداشت محصول از چند روز دیگر آغاز و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ تن جو و۵۰ تن گندم از این اراضی برداشت شود.

این کشاورز کارآفرین که بیش از ۱۰ فرصت شغلی هم ایجاد کرده اضافه کرد: حمایت تسهیلاتی واختصاص یارانه برای ایجاد سیستم‌های نوین آبیاری در این اراضی خواست کشاورزان منطقه است.

او ادامه داد: با اجرای سیستم‌های مکانیزه ضمن افزایش تا ۷۰ درصدی بهره وری آب می‌توان عملکرد برداشت محصول وسطح زیر کشت را افزایش داد.

گفتنی است که بهره برداری این اراضی که به صورت خرده مالکی بوده و بیش از ۵۰ مالک دارد با همدلی اهالی به شرط احیا زمین‌ها در اختیار آقای محمودی قرار گرفته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.