سر از تخم درآوردن جوجه‌ها در نیزار‌های حاشیه تالاب کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: ۱۰ هزار قطعه جوجه در تالاب کانی برازان سر از تخم درآوردند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار بال انواع پرنده مهاجر آبزی، کنار آبزی و بومی در تالاب کانی برازان جوجه آوری کردند.

او افزود: کانی برازان در این فصل که با جوجه آوری پرندگان همراه است یکی از زیباترین فصول خود را سپری می‌کند.

سخنور به مطلوب بودن وضعیت آبی تالاب کانی برازان و محیط زیست آن اشاره و اظهار کرد: آب کافی در این تالاب وجود دارد و پرندگان هم با وجود این محیط امن به تخم گذاری و جوجه آوری اقدام کردند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد همچنین به تامین آب کانی برازان اشاره و بیان کرد: آب این تالاب از رودخانه مهاباد تامین می‌شود و آب این رودخانه پس از سیراب کردن تالاب کانی برازان راه خود را به دریاچه ارومیه ادامه می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: برخی از این پرندگان که سفرشون رو از مناطق سرد سیبری آغاز کرده بودند پس از جوجه‌آوری و قابلیت پرواز جوجه‌ها با افزایش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق شمالی‌تر ادامه می‌دهند و برخی نیز تا شروع فصل سرما در این تالاب ماندگار می‌شوند.

او یادآور شد: این منطقه به دلیل موقعیت توپوگرافی و وجود توده‌های نیزار، پذیرای بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله گونه در خطر انقراض اردک سرسفید و گونه‌های حمایت شده اردک مرمری، پلیکان، قو، فلامینگو، حواصیل عقاب تالابی و همچنین سایر پرندگان همچون انواع غاز، انواع مرغابی، آنقوت است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.