موزه‌های سیستان و بلوچستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد

حمیده کدیی گفت: موزه‌های این استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند به دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیده کدیی رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بدین منظور برای رعایت موارد بهداشتی اقلامی از جمله ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی و شیلد صورت برای تمامی موزه‌ها خریداری و در اختیار موزه‌داران قرار گرفت و جهت اطلاع رسانی بهتر به بازدیدکنندگان نیز موارد حفاظتی در قالب پوستر چاپ و در موزه‌ها نصب شده است.

او  بیان کرد: ۹ موزه در سیستان و بلوچستان وجود دارد و موزه منطقه‌ای جنوب شرق یکی از بزرگترین و جذابترین موزه‌های استان محسوب می‌شود که در آن آثاری از تاریخ و فرهنگ و کشفیات باستانی به نمایش گذاشته شده است.

رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا موزه‌ها تعطیل بود و در این مدت از طریق فضای مجازی به معرفی و نمایش موزه زاهدان، موزه زابل و شهرسوخته پرداخته شد و تمامی بخش‌های موزه زاهدان نیز از طریق برنامه فرهنگ موزه در اینستاگرام به مخاطبان توسط کارشناسان موزه معرفی شد.

او  اظهارداشت: همچنین با توجه به تفاهم‌نامه و همکاری موزه زاهدان با کانون فرهنگی پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و عدم بازدید از موزه توسط این عزیزان، اهدای کتاب کودک دوزبانه با موضوع شاهنامه در این ایام انجام شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار