جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس آذربایجان شرقی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تشریح جزئیات ثبت نام در مدارس گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه‌های داخلی نیاز به حضور دانش آموزان ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه‌های داخلی در سال تحصیلی آینده، خود به خود توسط سامانه صورت می‌گیرد و ثبت نام دانش آموزان در پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم بر اساس مقررات و نوبت بندی مدیران مدارس انجام میشود.

او افزود: رویکرد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای ثبت نام ایجاد رضایتمندی و آرامش خاطر دانش آموزان و خانواده هاست و به همین منظور ستادی در آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها تحت نظر روسای آموزش و پرورش برای نظارت بر ثبت نام در نظر گرفته شده است.

اکرمی با بیان اینکه برگزاری هرگونه آزمون ورودی، پیش ثبت نام و شرط معدل در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است متذکر شد: اخذ هرگونه وجه غیر از پول کتاب، بیمه در زمان پذیرش غیرمجاز بوده و کمک‌های اولیا و هزینه خدمات از قبیل پول سرویس، لباس و فوق برنامه در مدارس دولتی زمان ثبت نام ممنوع، ولی در مدارس غیردولتی اخذ شهریه و فوق برنامه مجاز است.

معاون آموزش متوسطه استان تصریح کرد: مدارس برای گرفتن هزینه سرویس و لباس با تصویب انجمن اولیا و مربیان و اخذ مجوز کتبی از شورای نظارت بر مدارس غیردولتی ناحیه و منطقه در زمان مقرر مجاز هستند.

اوادامه داد: ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد تا ۲۰ خرداد در سامانه سجا به صورت ملی انجام می‌گیرد و دانش آموزان پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیرماه به مدت دو هفته در سامانه سجا ثبت نام می‌کنند.

به گفته اکرمی، ثبت نام دانش اموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه شروع شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

او اضافه کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی حتما باید در برنامه سنجش و پایش تحصیلی شرکت کنند و برای این منظور در استان ۴۰ پایگاه منظور شده است که از ۱۵ تیرماه نوبت بندی انجام می‌گیرد و از اول مرداد برنامه سنجش اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار