واریز تدریجی مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم تا هفته آینده با فروش زعفران برای صادرات مطالبه ۱۳۴ میلیارد تومانی زعفرانکاران پرداخت شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آغاز طرح خرید حمایتی زعفران در آبان‌ماه پارسال، از ۹ هزار و ۵۰۲ کشاورز، ۶۸ تن و ۹۰۰ کیلوگرم زعفران تحویل گرفتیم و در هفته‌ها و ماه‌های گذشته ۴۱۴ میلیارد تومان مطالبات زعفران‌کاران نیز پرداخت شده است.

او افزود: با ۵ هزار و ۳۴۷ نفر از زعفران‌کارانی که تا ۴ کیلو و ۷۳۵ گرم تحویل دادند، ۱۰۰ درصد تسویه حساب شده است و سایر زعفران‌کاران نیز ۶۲ درصد از مطالبات خود را دریافت کردند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ادامه داد: در دو هفته گذشته در سه مرحله ۵۵ میلیارد تومان به حساب زعفران‌کاران خراسان رضوی واریز شده است

زنگنه بیان کرد: ۲۳۸ میلیارد تومان از مطالبات زعفران‌کاران باقی مانده است. طرح ما این بود که با توجه به پول نداشتن تعاون روستایی برای پرداخت مطالبات و همراهی نکردن بانک‌ها و نبود امکان دریافت تسهیلات بتوانیم هر چه سریع‌تر از طریق مزایده عادلانه به صادرکنندگان زعفران‌ها را واگذار کنیم و سپس پول آن را به کشاورزان بدهیم البته شرط ما این بود که بازار از این مزایده دچار صدمه نشود.

او تصریح کرد: در اواخر اردیبهشت ماه متأسفانه زعفران را وارد بورس کردند و رئیس سازمان تعاون روستایی نیز برکنار شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: رئیس جدید تعاون روستایی در نامه هفته گذشته به سازمان برنامه و بودجه طرح را اعلام کرده و تأییدیه آن آمده و جواب آن واصل شده است تا بلافاصله فرآیند فروش زعفران فقط برای صادرات اتفاق بیفتد و ما امیدواریم که برای هفته آینده اولین فروش انجام شود.

زنگنه اظهار کرد: باید به کشاورزان حق بدهیم و با آن‌ها مدارا کنیم و کنار آن‌ها بمانیم و برای حل مشکلات‌شان تدبیر کنیم.


انتهای پیام//د. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.